donderdag 11 maart 2021

Niet veel buiten geweest.

 Vandaag was het even bijkomen van het buitenleven wat mij betreft.
Bij Anneke's warme kachel gezeten: eerst lekker ontbeten samen, toen administratie gedaan en gebreid en ook een half uurtje met hond Cooper gewandeld.
Ondertussen hadden we elkaar veel te vertellen.
Haar vriend Emmanuel komt zaterdag al extra vroeg om mij meer te ontmoeten en ook om de douche te maken waar ik dan onder kan. 
Voor Anneke is dat niet nodig.
Zij douchet zich elke dag buiten met koud water om daarna een koud bad te nemen.


Vanmorgen was de temperatuur van het water tien graden terwijl het gisteren nog vijf was.
Waarschijnlijk, denkt ze, vanwege de regen die erin gevallen was.
Vriend Borg die bij mij op de boot logeerde , gaat ook elke dag het koude water in, en dit heeft een heel positief effect op je gestel, na natuurlijk dat moeilijke moment van het te water gaan zelf.

Vandaag was ook gelegenheid voor mij om een wasje te doen. Vooral mijn sokken die ik zo lang dag en nacht aan heb gehad en waarvan ik zelf vond dat ze stonken waren daartoe de aanleiding.




Anneke is eigenlijk de hele dag creatief bezig voor zichzelf en voor anderen.
Ze laat zien hoe je van alles daarvoor kunt gebruiken.
Kijk nou deze bij zee gevonden schelpen.




Ook met wol en katoen is ze bezig en hierin kunnen we elkaar wel vinden.
Ze had een cadeautje voor mij en zei voorzichtig dat ik het moest zeggen als ik het niks vond.
Maar ik vind het prachtig en ben er heel blij mee.




Wie weet kan ik meteen al iets van deze verzameling gebruiken in de trui die vandaag alweer wat opgeschoten is.



Anneke is ook fervente pianiste en heeft vandaag ook weer geoefend, terwijl ik de accordeon ook weer eens uit de koffer heb gehaald, vooral om iemand te feliciteren met haar verjaardag.

Nu lig ik weer in een warm bed en ga verder rusten 
À DEMAIN, 
zeggen ze in Frankrijk als je elkaar morgen weer wilt zien en/of spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten