maandag 22 maart 2021

Natte voeten.

 Het was een beetje moeilijk om een plekje te vinden zoals ik het wil met deze koude nachten, dat wil zeggen in een bosje.
Op de hele route waren er geen groene vlekjes te vinden op mijn kaart.
Bovendien had ik toen ik rond half vijf eindelijk wel iets vond nog geen eten in de fietstassen, dus moest ik doorfietsen tot Lidl me vijf kilometer verderop wel van het nodige kon voorzien.
Terugfietsen had ik even aan gedacht.
Maar nee, dat wil ik niet, en ik raadpleegde maps.
Die had een bosje vier kilometer verder en iets naar rechts. Maar toen ik erin reed stuitte ik op een boerderij.
Rechtsomkeer. Nogmaals een tip van de GPS gevolgd, maar iets eerder dan het bos rechts zag ik links ook een bosje.
Kinderen die aan het spelen waren vroegen verbaasd wat ik hier als reiziger zocht, maar daar praatte ik snel overheen en even later sjokte ik door een lege koeienwei richting de bomen.
Echter bij het naderen van wat een leuke beschutte plek leek werd het weiland drassiger en drassiger.
Natte sokken waren het gevolg en de fiets maar gauw weer naar drogere gebieden geduwd.

De plek die ik uiteindelijk vond, aan de rand van het bos is redelijk, hoewel ook nat van onder.
Als je er een vinger in duwt wordt hij nat.



Maar het bos zelf is nóg natter, daarom staat de tent nu op de wei. Maar het bos levert in ieder geval hout voor eten en warmte.


Het was vandaag weer eens zeer mooi weer.
Het traject was wat saai.
Weinig begroeiing, geen bosjes dus, wel enkele creatieve huisjes en een mooi kruis.




Maar toen was er rond twaalf uur een bekertje koffie, gevolgd door nóg een bekertje, genuttigd op een muurtje in de zon samen met madeleines waar Anneke nog voor gezorgd had.



Dit gaf de burger meer schwung.

Wat de reistoekomst betreft is Spanje (eventjes) naar voren geschoven.
Er wonen naast Tom nog meer vrienden van mij in Midden Frankrijk.
Het lijkt me leuk om de hele serie af te werken eerst en er dus voorlopig een bezoektocht van te maken.

En nu, kwart over acht, mag ik weer gaan liggen.
Waarschijnlijk wordt het morgenochtend opstaan in het witte beijste gras.
Mijn laarzen liggen al naast me.

Welterusten, BONNE NUIT.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten