donderdag 29 juni 2023

Zo b l i n d als een mol. Wim kwam op bezoek; was niet welkom op de markt.

 Goedenavond.
Op het randje van onweer zit ik op de blogplek. Kom van Lamastre af met veel boodschappen.
Ik was vanmorgen dubbel blij dat ik niet met Wim meegegaan was naar de verre markt in Yssingeaux. Op de eerste plaats mocht ik me om vijf uur vanmorgen nog eens omdraaien en lekker tot zeven uur in bed blijven, maar bovendien bleek dat de hele onderneming voor niks zou zijn geweest. Wim kreeg namelijk bij aankomst op de markt te horen dat er geen plaats voor hem was. Daarom moest hij onverrichterzake weer de terugreis aanvaarden. Gelukkig had hij nog een klein ander doel, namelijk wat spullen inkopen bij een collega-marktkoopman.
Toen kwam hij bij mij en Hans op de koffie, wat eigenlijk voor morgen de bedoeling was. Zoals ik  verwachtte klikte het tussen Hans en Wim wel.







Intussen was ik verder gegaan met het herschrijven van de spreuk lef is het enkelvoud van leven. 
Wim zag in lef  de afkorting Liberté Égalité Fraternité en dat bracht me op het idee om het volgende op te schrijven.








Maar de oorspronkelijke spreuk vind ik toch sterker en uiteindelijk is het dit geworden.








Het onweer is intussen volop bezig en ik ben naar huis gevlucht. Waarschijnlijk moet ik straks weer terug naar de blogplek om het verhaal af te maken. Het plaatsen van de foto's lukt hier niet.

Naar aanleiding van de Franse uitdrukking van gisteren kreeg ik twee reacties van lezers. Zij wisten te vertellen dat de Nederlandse versie van être myope comme un taupe de volgende is: zo blind zijn als een mol. Wij gebruiken dus blind in plaats van kippig, bijziend.

Voor vandaag is er weer iets uit het Spaanse taalgebied.


Uitdrukking van de dag.




Ser la leche.



Geweldig zijn.


Als iets geweldig is wordt het dus vergeleken met melk.


Op de status van Whatsapp zie je vandaag hoe Wim aan het proberen is een muntje weg te toveren, maar dat Hans de truc door heeft.

Dit voor zover mijn verhaal van vandaag. Het is nu wachten op het einde van het onweer.
Een prettige avond is mijn wens.


B o n n e   S o i r é e .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten