vrijdag 16 juni 2023

Met boodschappen in fietstassen puffend de berg opgeklommen richting huis.

 Goedemiddag.
Vanmiddag had ik er totaal geen zin in en ook geen puf voor om vanuit Lamastre de weg omhoog in te slaan naar huis. Maar ja, het moest.
De fietstassen zijn gevuld met etenswaren, onder andere de ingrediënten voor de ratatouille die vanavond op tafel komt als Bruno op bezoek is.
Maar ook moest er potgrond naar boven komen, nodig om sommige plantenbakken aan te vullen.
Ook maar meteen nog een zestal geraniums erbij gehaald.


De gekochte geraniums vonden de reis naar boven in de zon ook niet prettig en snakken nu nog meer naar water.


Ben onderweg naar boven nog wel even afgestapt om de geitenkolonie te begroeten.


Ze doen net of ze mij nog niet kennen, die geiten.

Na hier op de schaduwblogplek weer wat uitgepuft te zijn ga ik de weg naar huis vervolgen om daar eerst wat te eten en mijn meegebrachte geraniums een voetenbad te geven.
Daarna koken.

Spreuk van de dag.


De beste stuurlui staan aan wal.



Il est plus facile de conseiller que de faire.

(Raad geven is gemakkelijker dan doen)



Een smakelijk eten is mijn wens.


B o n    a p é t i t .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten