zaterdag 17 juni 2023

Heb de vlinders op mijn hand. Uit de ouwe doos komt heel wat tevoorschijn.

 Goedenavond.
Acht uur in de avond is het en nu is het aan de te warme kant op de blogplek in de zon.
Vandaag aan het schilderen gegaan en dat hield ik lang vol. De bedoeling was om letters te beschilderen voor de woorden mooi, fraai en beau. Het resultaat hangt.



Joli, wat in het Frans ook mooi betekent komt nog. De letter O moet eerst nog gemaakt worden.
Tijdens het schilderen werd er weer driftig om me heen gefladderd door vlinders. Ze gingen zelfs op mijn rug zitten, maar ook op mijn hand, wat mij even deed ophouden met schilderen om  er een reportage van te maken voor de status van Whatsapp.

Zie filmpje op de status van Whatsapp.

Verder wil ik half vergane spreukenbordjes weer gaan herschrijven, maar ik kon er zo weinig vinden. Tot ik een kijkje nam in een oude doos en daarin een hele hoop 'rommel' vond.

Zowel spreuken, letters, vlinders en klompen had ik daarin opgeborgen ooit en droog binnen gezet 

Ik kan mijn hartje dus ophalen om al deze ingrediënten weer van mooie kleuren te voorzien.
De letters heb ik maar even op de wanden van het chalet gespijkerd, terwijl de meeste letters van de naam van Ageeth er ook nog hangen. 
 




De te herschilderen vlinders wachten hier op hun beurt:





En ja, die staken voor de tomatenplanten zijn ook ophanggelegenheden voor van alles en nog wat.


Ondertussen heb ik vanmiddag mijn planten verzorgd en water gegeven, ook aan die reusachtige pompoenplanten waar ik zo van onder de indruk ben.



Gisteravond is Bruno geweest en we hebben samen ratatouille gegeten. Bruno komt volgende week woensdag met de bosmaaier, hebben we afgesproken. Dan wordt er een begin gemaakt met het begaanbaarder maken van Les Costilles.
Met mijn sikkeltje alleen kom ik er niet. Even met grover materieel erdoorheen gaan zet meer zoden aan de dijk.
De volle gasfles die ik elke dag een meter omhoog heb gezet richting Les Costilles centrum staat nu ineens boven. Bruno had hem en passant meegenomen.


Het centrum van Les Costilles is best een eind lopen vanaf de weg.



Spreuk van de dag



Qui ne dit mot consent.


Wie zwijgt stemt toe.




Verder wens ik u nog een prettige avond en een goede nachtrust.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten