maandag 19 juni 2023

Gemeente maait mooie gele toortsen weg. Door zon verhit bronwater gebruikt om kleren te wassen..

 Goedenavond.
Vanmorgen kreeg ik een foto van een prachtige gele toorts die in de tuin van Piet en Jet in Breugel staat.

Gegroeid uit een klein zaadje, door Piet vorige zomer opgepikt.


Toen stelde ik voor om voor hen een paar foto's te maken van de vele toortsen die hier zo triomfantelijk langs de berm staan en die ik altijd begroet als ik van en naar de blogplek fiets.
Laat nou net het ronkende geluid van de tractor van de gemeente te horen zijn die eens per jaar de kanten komt maaien.
Maar toen het geluid opgehouden was en ik een uur later beneden moest zijn, zag ik dat er nog maar één berm gedaan was en niet de berm waar de meeste gele toortsen stonden. Ik weer naar boven, de camera gehaald en er nog snel even een paar op de foto gezet. Hieronder is er een van.




De bermhelling die al gedaan was zag er ondertussen zo uit:


Een beetje vergelijkbaar met mijn baard die pas geleden door Ageeth ook kort gemaaid is.



Verder naar boven waar de grijparmen van de machine niet konden komen hebben de digitalissen het overleefd.





Vandaag de grote afwas weer eens gedaan en daarvoor de buitentafel ontruimd. Daar lagen de verzamelde spreukenbordjes nog op waar ik gisteren mee bezig was. Die hebben nu tijdelijk een plaatsje gekregen aan de wand, naast prachtig.



Hier zijn (nog) geen woorden voor.

Evenals gisteren waaide het vaak hard vandaag en samen met de zon deed dat de tuinplanten snel uitdrogen. Er moest dus water gegeven worden vanavond, maar de eerste twee emmers  die uit de pomp komen hebben zeer warm water omdat de zon op de slang scheen. Het was een mooie gelegenheid om dat water voor het wassen van wat kleren te gebruiken.

Door de zon verwarmd water in de blauwe teil voor de klerenwas.


Verder heb ik vanmiddag de tomatenplanten wat verder aangebonden met meer touwtjes.

En ondertussen is de avondzon weer achter de wolken uit gekomen. Toen ik hier aankwam zag het er nog zo uit:


De lichte streep boven de horizon nam mijn twijfel over een mogelijk buitje weg.

Vervolgens zag het er zo uit:






Nu ziet er zo uit.



Ook begint het koud te worden nu de zon weg is.
Tijd om af te sluiten met de uitdrukking van de dag, die weer uit het Spaans komt.



Uitdrukking van de dag.




Mi media naranja



Mijn wederhelft


De Spanjaarden noemen hun wederhelft de helft van mijn sinaasappel.


B o n n e   S o i r é e .

Prettige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten