zaterdag 3 juni 2023

Markt ging heel goed. Wel last van de hitte. Onderdak net op tijd voor de dagelijkse onweersbui.

 Goedenavond.
Het was vandaag weer haasten en hopen een kampeerplek te vinden voor de dagelijkse onweersbui. Het is in totaal maar elf kilometer van de ene marktplaats naar de andere, maar toen ik op de fiets zat doemde mèt de onweerswolken ook de vraag weer op of ik het er zonder een nat pak af zou brengen.


Het traject ging precies in de richting van deze prachtige wolk.

Zoals vaker moest ik eerst nog de winkel bereiken waar ik mijn boodschappen kon doen. Toen ik binnenstapte donderde het al volop, maar toen ik eruit was, was het nog steeds droog. Daarna was de redding er weer. Bij de gevonden kampeerplek stond zelfs een ware schuilhut. En dat kwam uit want de regen begon al toen net mijn tent stond en de andere spullen nog in de fietstas zaten.


De fiets in het gebouw gezet en ik ernaast.



De vallende druppels kon ik droog bekijken en die zie je op de status van Whatsapp.





Vanaf de tent een blik op mijn fietsenstalling.


Het was weer vrij snel droog en de warme zon kwam weldra terug.
Van de hitte had ik nogal last tijdens het spelen op de markt. Het kostte nogal wat doorzettingsvermogen om te blijven staan, maar het is gelukt en het was een prima markt, net als de vorige keren dat ik er speelde.
Omdat de  de markt niet zo breed is, moest ik er wel op letten niet te lang op één plek te blijven staan, maar verder kon ik vrijuit mijn gang gaan.


Na aankomst deed ik een oriënterend loopje op de markt, waar het spoedig veel drukker werd.
Dit ook op de status van Whatsapp.

In de pauze kon ik de krant lezen onder het genot van een kopje koffie. Er stond onder andere te lezen dat vandaag de Mont Ventoux beklommen wordt met het doel geld op te halen voor kankerbestrijding. De vijfvoudige winnaar van de Tour de France, Bernard Hinault doet mee.


Op naar de mythische col van de Mont Ventoux.


Zoals gezegd was er vandaag maar weinig te fietsen. Van de elf kilometers resteren er nog vijf voor morgenochtend.



De markt van morgen in Isle sur la Sorgue is een hele drukke, met veel toeristen. Daar gaat het mij meestal ook goed af, hoewel het vooral in het begin voorzichtig spelen geblazen is. In die drukte zijn de marktmensen nogal gestresst. En dan die benauwde hitte erbij.

Intussen rommelt het trouwens weer. Zal er nog een buitje komen? Het is inmiddels acht uur.



Woord van de dag .



Tournée (in het Frans)



Tournee (in het Nederlands)

Het Nederlandse woord tournee wordt wel eens verkeerd geschreven als toernee. Daar heb ik me in deze blog ook wel eens aan bezondigd. Piet heeft me er gisteren nog voor op  de vingers getikt en het woord verbeterd. En dat was niet de eerste keer. Ik leer het wel... ooit...

Welterusten allemaal, zou ik zeggen en mooie dromen. 

B o n n e   N u i t


B o n n e s   R ê v e s .












Geen opmerkingen:

Een reactie posten