woensdag 14 juni 2023

Noordelijke wind brengt droog zomerweer. Tomatenplanten krijgen steun.

 Goedenavond.
Inderdaad is het vandaag stabieler weer. Ik kon nu rustig zonder jas naar de blogplek rijden.




Je ziet, weinig dreigende wolken meer vandaag.
Gisteravond echter begon het toen ik net klaar was met schrijven nog volop te regenen uit de wolken die ik vantevoren nog zo bewonderd had. Dat ik zelf nat werd vond ik niet erg. Was vooral blij dat ik mijn programma af heb kunnen maken.
Op Les Costilles was vandaag hetzelfde programma als gisteren. Het maaien is een manier om de kleine plekjes van je terrein te bekijken. Zo zag ik daar staken die ik ooit daar neergezet had en die ik nu kon gebruiken om mijn tomatenplanten te stutten. En dat is gebeurd.


De tomatenplanten hebben paaltjes naast zich voor houvast en mogen ook twee meter hoog worden.


Één tomatenplant staat in een pot op het terras. Daar heb ik ook maar een stokje voor gestoken.

Het stokje is bevestigd aan een  tak van de es die er boven hangt.


De snelle groei van de pompoenplanten imponeert me.

Het lijkt of deze vergeleken met gisteren alweer bijgekomen is.

Hé, zie in daar een konijntje zitten vlak voor mijn neus waar ik zit te schrijven?


Nee, bij nader inzien was het een poes.

Uitdrukking van de dag.



In het stof bijten.



Zowel in het Frans als in het Spaans hebben ze daar dezelfde woorden voor .

Mordre la poussière  (Frans)



Morder el polvo (Spaans)


Ze laten wel in beide talen het voorzetsel in weg.

Kwart voor zeven nu. Ik ga de warme zonnige blogplek verruilen voor het inmiddels in de schaduw gehulde Les Costilles.
Op de status van Whatsapp zie je hoe de blogplek gisteravond was met dreigende wolken gevolgd door hoe die nu is.

B o n n e  S o i r é e .


Goedenavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten