donderdag 15 juni 2023

Vlinder ziet mij als vlinderstruik. Bron loopt als een tierelier.

 Goedenavond.
Een vlinder liet zich vandaag vangen door mijn camera. Eerst vloog ze verschillende keren om me heen, vervolgens ging ze op mijn been zitten.



Op de status van Whatsapp zie je het hele tafereel.
De
 rode draad van mijn bezigheden vandaag was weer het maaien, maar dit werk opent tevens de ogen voor details.
Ziehier bijvoorbeeld hoe de bloemetjes door de spleten van het houten terras klimmen, alsof het de grond is waaruit ze ontspruiten.




En de pompoenplanten in de tuin hadden rondom hun grote bladeren dauwdruppels die ze pas kwijtraakten toen rond elf uur de zon ter plekke was.





Ook heb ik deze frêle plant op een paar plekken zien staan. 





Tja, en ik ben ook gaan maaien rondom de overloop van de bron. Toen de wildernis weggehaald was zag ik pas hoe weelderig hard het water uit de aarde spuit. Het zal heel lang warm en droog moeten worden deze zomer wil er hier watertekort ontstaan.








Het is een traditie geworden om elke keer als ik beneden geweest ben de gevulde gasfles een meter omhoog te zetten. Toen vroeger buurman Yvon vaak kwam is hij daarmee begonnen.
Een derde van de afstand weg-stacaravan is inmiddels afgelegd.


Morgen komt Bruno me opzoeken en natuurlijk eten we dan weer ratatouille. Eerst moet ik dan naar Lamastre voor boodschappen.

Voor de verandering vandaag een Duitse spreuk, die in het Nederlands hetzelfde is.


Spreuk van de dag.


Wem der Schuh passt der ziehe ihn an.



Wie de schoen past trekke hem aan.



Nog een prettige avond is mijn wens.


Einen schönen Abend wünsche ich Ihnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten