donderdag 22 juni 2023

Wachten in de regen op de blogplek, tot de bui over is. Wim kwam op bezoek.

 Goedenavond.
Het was niet helemaal goed getimed, want op weg naar de blogplek begon een bui te vallen, waarvan ik het einde hier met de jas aan stond af te wachten. Maar het is droog. Zo lang het duurt? Maar hopelijk toch wel tot ik mijn verhaal afgemaakt heb.


Zo te zien blijft het hier nu wel even droog.



Vanmiddag ging het er even flink tegenaan, terwijl Wim bij me was. 

Op de status van Whatsapp zie en hoor je de regen uit de lucht komen vallen.


Hij vroeg zich af of het dak van de hoofdcaravan wel waterdicht was, maar dat is het al heel lang. Al misschien wel zeven jaar heb ik daar geen zorg meer over.
Wim was zoals altijd weer heel gezellig, maar daarvoor moest hij eerst even tot rust komen.






Maar daarna zat hij toch snel weer op zijn praatstoel.



Hij vroeg zich hier af wie het eerste was, de kip of het ei. Tja, wat moest ik daar op zeggen?

Na de nogal intensieve dag van gisteren had ik een rustige ochtend en heb onder andere de herinneringen van de gezelligheid met de gasten weer weggepoetst. Met andere woorden de afwas gedaan. En ik heb me ook weer met taal bezig gehouden, waaruit onder andere deze Duitse uitdrukking voortvloeide.



Uitdrukking van de dag.



Het ligt  v o o r  de hand.


Es liegt  a u f  der Hand.


In het Duits wordt dus een ander voorzetsel gebruikt om aan te duiden dat iets heel waarschijnlijk is. Het ligt op de hand geeft het nog iets duidelijker aan. Je hoeft je hand maar dicht te klappen en je hebt het, terwijl wij nog eerst ernaar moeten grijpen.

Enfin, ik ga weer sluiten en u een prettige avond toewensen.

B o n n e    S o i r é e .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten