dinsdag 8 augustus 2023

Spelen op therapeutische basis in Lamastre.

 Goedenavond.
Het leed lijkt geleden. Hoewel het me afgelopen nacht slechter afging dan de nacht daarvoor kon ik vanmorgen verheugd vaststellen dat ik weer rechtop kon staan met de handen in de lucht.
Ik moest sowieso naar Lamastre voor boodschappen en het fietsen naar en van het plaatsje dat zou wel lukken.
Zou het zelfs lukken om een beetje accordeon te spelen op de nu heel drukke markt? En dan niet de zware maar de wat lichtere meenemen? Ik kon het allicht proberen.
En het ging. Eerst een half uurtje gespeeld en dat had al genoeg kunnen zijn. Toen de boodschappen gedaan waren en de koffie gedronken was het twaalf uur en  besloot ik om nog even het instrument over mijn schouders te doen. Ik kon hem aardig hebben. Wel een beetje minder geluid dan die andere zwaardere accordeon, maar het deed me goed te merken dat ik ook hiermee de kindertjes en de ouders aan het dansen kon krijgen.
Behalve ik was er geen andere muzikant op de markt, maar nu heb ik een filmpje gemaakt van enkele van de vele kraampjes die er waren. Het staat op de status van Whatsapp.



Een man met  v u r e n   hout.
Waar is je accordeon, vroeg hij?




Iemand met kruiden op basis van hennep.





Het was nog wel even spannend hoe de terugweg naar boven zou gaan. Fietsen was ook toen het erg zeer deed geen probleem maar nu moest ik inspannend klimmen.  Maar mijn sterke beenspieren bleken er geen enkele moeite mee te hebben terwijl de rug ook niet protesteerde. Er was ook geen verzengende hitte, die komt vanaf morgen weer opzetten vanuit Spanje.

En nu maar weer verder denken aan andere markten. Morgen naar Le Cheylard ? Een uur en drie kwartier heen en even zo lang om terug te komen. Het lijkt me iets teveel van het goede. Maar morgen staat het wel in de blog of en hoe het gegaan is.

Van breien word je minder moe. Ziedaar hoever de warme trui voor komende winter nu gevorderd is.




Hieronder de beschrijving van dit eerste pand, waarvan ik ook nog niet weet hoe die verder gaat.





Op de markt heb ik het voor de meeste lezers bekende lied altijd is kortjakje ziek voorgedragen aan Nederlandse kinderen. Maar er is ook een Franse tekst voor, en zelfs twee.
Vandaag en op alle andere Franse markten doe ik dat lied op zijn Frans. Het gaat dan als volgt:
Quand trois poules vont au champ la première va devant.
La deuxième suit la première
La troisième suit la deuxième
Quand trois poules vont au champ la première va devant.
Vertaling:
Als drie kippen het veld op gaan, gaat de eerste voorop.
De tweede volgt de eerste
De derde volgt de tweede
Als drie kippen het veld op gaan,  gaat de eerste voorop.


Dit brengt me op     

Het lied van de dag (Frans).


Quand trois poules vont au champ




Altijd is Kortjakje ziek.






Welterusten voor straks.


B o n n e    N u i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten