woensdag 9 augustus 2023

Rustdag voor de drukte die komen gaat.

 Goedenavond.
Vanmorgen kreeg ik bericht van een wandelaar, Marc geheten. We hebben elkaar in  november ontmoet iets ten zuiden van Santiago de Compostella. Dat was in een herberg voor pelgrims. Hij was bezig met de zuidelijke variant van de pelgrimstocht, gestart vanaf Portugal en had nog een dagje of vier te gaan, terwijl ik op mijn fietsreis juist Santiago achter me had gelaten.
Hij is sindsdien niet meer met wandelen opgehouden en heeft onder andere de afgelopen winter de Canarische Eilanden bewandeld. Hieronder twee foto's die hij mij in maart stuurde.



Een tentje in de wildernis.




Een vulkaan in de buurt.





Nu is hij sinds enkele maanden bezig met een tocht die begonnen is in de Elzas en tot Hendaye moet leiden na doorkruising van de Pyreneeën.




Ik woon maar ietsjes boven de blauwe lijn van zijn route.



Hij is in de buurt en we gaan elkaar vrijdag ontmoeten in Livron, wat ongeveer zestig kilometer van mij vandaan is.
Op vijfenveertig kilometer ligt La Voulte, waar vrijdag markt is en ik ga proberen die te doen en daarna richting wandelaar te fietsen.
Daartoe moet ik morgenmiddag rond vijf uur zeker op de fiets zitten, gepakt en gezakt.
Maar eerst komt in de ochtend buurman Michel op bezoek en in de middag is het bij de andere buren, Hennie en Janny feest omdat hun kleindochter Benthe dan jarig is en elf wordt.
Het wordt dus een beetje dringen in de tijd en daar houd ik niet zo van.
Ook weet ik niet hoe lang ik van huis af zal zijn, want na vrijdag zijn er nog andere markten en wie weet gaan we elkaar nog verder ontmoeten.
Maar voor al deze drukte uit was het een rustige dag vandaag, waarbij mijn rug het weer steeds beter deed.
Aandacht voor kleine schepselen om me heen en op me, zoals dit lieveheersbeestje.




Zijn bewegingen kun je volgen op de status van Whatsapp.


Uitdrukking van de dag (Spaans).


De prijzen rijzen de pan uit.


Los precios tocan al cielo.

Letterlijk: De prijzen reiken tot de hemel.




Welterusten voor straks.


B o n n e    N u i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten