zondag 13 augustus 2023

Spectaculaire wijziging van mijn plan. Weggestuurd door marktmeestere van de brocante in Montélimar.

 Goede middag.
Ineens hele andere perspectieven. Het leek me al beter om niet komende week door te gaan met een tournee in de richting van de wandelroute van Marc, daar het alle dagen zesendertig graden of meer wordt.
We namen afscheid van elkaar, met wel de mogelijkheid om over een week als de grootste hitte voorbij is alsnog daar naartoe te fietsen waar Marc dan is.
Echter, al fietsende kreeg ik nog een andere gedachte: doorfietsen naar Nederland en niet terug de berg op naar Les Costilles.
Ik denk dat het een goed plan is, want zodra ik dit idee in mijn hoofd had was de loomheid die over me heen hing verdwenen. In plaats van snel een plaatsje zoeken voor de rest van de dag had ik de moed en de motivatie om flink door te fietsen, ondanks de weer uitbundige hitte.
Ik hou nog wel een slag om de arm, maar inmiddels ben ik toch alweer 25 kilometer het punt voorbij waar ik het dal van de Rhône zou verlaten om zo gunstig mogelijk naar boven te komen.
Als ik morgen in Tournon ben, wat nog zeven kilometer is, dan beslis ik definitief tussen Les Costilles en Alphen aan de Maas.
Een beetje onvoorbereid is dit allemaal wel.
De deur is niet goed op slot, de pomp zou afgesloten moeten worden vanwege vorst, de koelkast staat nog aan, enzovoort. Daar staat tegenover dat het hoog tijd is om in Nederland mijn oren weer hoorbaarder te laten maken.
Ondanks dat het met Marc gezellig was, was het weer lastig communiceren.Wat zeg je, wat zeg je, was een vraag die ik regelmatig moest stellen. En accordeon spelen is voor mij ook geen pretje, hoewel ik mijn liedjes goed over kan brengen op het publiek.
Op het kaartje hieronder zie je de blauwe lijn waar ik nu op zit. Onderaan bij de fiets is nog Montélimar, waar we vannacht samen gekampeerd hebben en waar vanmorgen rommelmarkt was. 1050 kilometer tot Oss, stond erbij.



Het spelen op de rommelmarkt kreeg al vrij snel een onverwachte wending. De marktmeester kwam me vertellen dat het niet mocht. Ik stomverbaasd, want dit maak ik zelden nog mee.
Zeker bij zoiets verwacht je dat niet. Mijn hoofddoel is tegenwoordig vooral om gezelligheid te brengen en dat vertelde ik hem ook. Dan maar niet, zei ik, en met dit hete weer was het zeker geen straf om niet in de blakende zon te hoeven gaan staan.



Dag markt, ik fiets weer verder. Het nederlandplan was er toen nog niet, maar ontstond spoedig hierna.

Van mijn optreden gisteren in het centrum van Montélimar had Marc een paar filmpjes gemaakt. Deze komen straks op de status van Whatsapp.


Deze mevrouw vertelde me dat haar zoon ook accordeon speelde en was helemaal gecharmeerd.


Deze vrouw was al voorbij, maar kwam terug met wat muntjes.







Inmiddels is het nu kwart over vijf. Ga de tent opzetten. Tussen de druiven dit keer. Ze beginnen al aardig te rijpen en zijn al een beetje eetbaar.






Uitdrukking van de dag (Spaans).



Donde comen tres, comen cuatro



Waar drie mensen eten kunnen er ook vier eten.



Maar zometeen ga ik weer alleen eten. Marc zal het missen, zei hij, die aardappelen met groente, bereid op een houtvuur. Maar ik wens een ieder toch een smakelijk eten.

B o n    A p é t i t .


1 opmerking: