dinsdag 22 augustus 2023

In Franse Ardennen is het mooi fietsen op fietspad langs de Maas.

 Goedenavond.
Te beginnen met een rectificatie. Het was natuurlijk geen lindeboom waar ik gisteren onder kampeerde. Een treurwilg. Een lezer merkte dat terecht op. Waarom schrijft hij zijn naam er niet bij?
 Dus ik toch nog een beetje van slag? In ieder geval de telefoon niet meer, die laadt weer gewoon op zoals het hoort. En ook de fiets doet het nog goed, behalve dat de freewheel en ketting aan het verslijten zijn. Geen zin om dat nu onderweg nog te gaan maken, maar wel verstandig om zo'n nieuw freewheel vast ergens te kopen. In  Nederland was de soort die ik heb een paar jaar geleden al moeilijk meer aan te komen. Op Les Costilles liggen er nog wel een paar, maar daar heb ik nu niets aan.
Vandaag heb ik weer eens eerst gegeten alvorens ik nu de blog schrijf. Ik had er weer genoeg eetlust voor en het smaakte heerlijk. Het komt ook omdat het niet meer zo gek warm is hier, dat terwijl het in de Ardèche een topdag was qua temperatuur.
Wandelaar Marc loopt zijn voeten kapot, daar in de mooie Cevennen, zo schrijft hij. Hij had beter op mijn uitnodiging in kunnen gaan en op mijn plek een weekje verkoeling en rust zoeken onder de bomen. Dan was ik nu ook niet hier geweest, in de Belgische Ardennen, waar ik vanmiddag over een mooi fietspad langs de Maas reed.
Een filmpje hiervan is te zien op de status van Whatsapp.


Bonjour madame.




Waar ik kampeer is weer een geweldig mooie en ruime plek.


Alleen jammer dat mijn rotzooi er ligt.


Van zwemmen zal er vanavond wel niks meer komen, want ik lig zo'n honderd meter van de Maas af. Vanaf het fietspad ben ik iets dit pad omhoog gelopen om deze kampeerplek te vinden.


Zo'n beetje op het einde, waar het pad een bocht maakt daar is nu mijn verblijfplaats.

Er kwam toen ik aan het eten was een man met een hondje langs gewandeld en we hadden even gepraat. Of ik een solitair was. Ik zei dat ik misschien wel solitair ben maar ook solidair en dat ik mensen vaak even schattig vind als zijn hondje.

Intussen zie je beneden op het kaartje in het blauw mijn fiets weer staan. Daarboven stelt de rode vlieger Dinant voor, dat ik morgen denk te bereiken.





Uitdrukking van de dag (Frans)



Le canard boiteux.

(Letterlijk: de manke eend, de eend dus die anders is dan de anderen)



Het buitenbeentje.









Mooie zeer hoge zonnebloemen hebben mij even doen stoppen voor de foto.




Ze groeten u en wensen u met mij een prettige avond.


B o n n e    S o i r é e .



1 opmerking: