dinsdag 29 augustus 2023

Piet hele middag in touw geweest om mijn nieuwe smartphone in te stellen.Geen nieuwe fiets gekocht.

 Goedenavond. 
Het was toch veel meer werk dan Piet dacht om deze nieuwe smartphone zo te krijgen dat alles weer zo'n beetje functioneert zoals ik het gewend ben. Ik was dus heel blij dat ik er niet zelf voor gestaan heb.
Desalniettemin is het voor mij nog steeds een beetje wennen op een ander apparaat. Maar Piet is gelukkig nog steeds in de buurt om de obstakels die ik tegen kom uit de weg te ruimen. 
Onder andere was het me net nog niet gelukt om filmpjes te splitsen en ook met foto's was ik aan het hannesen. Ook moest er nog uitgevist worden hoe ik het beste op de blog kom.
Maar hier zijn dan toch de eerste met deze verse smartphone gemaakte plaatjes van de tuin van Piet en Jet.  







Ook staat er een filmpje op de status van WhatsApp van deze tuin met onder andere een imponerend hoge gele toorts. Toen hij in volle bloei stond vond ik hem mooier dan alle gele toortsen die ik in de ardèche gezien heb deze zomer. 
We zijn vanmiddag ook naar de fiets wezen kijken die de fietsenmaker van Son voor mij gereserveerd had. Echter er bleek vering bij het voorwiel te zijn en daardoor is het niet mogelijk een voorbagagerek erop te monteren zoals ik dat graag heb. De aankoop is daarom niet doorgegaan. 
Verder heb ik vandaag weer wat geborduurd aan het ontwerp van de QRcode. 


Links mijn op ruitjespapier overgeschreven versie, rechts wat er tot nu toe met de naald gemaakt is.


Vanavond had Piet Chili con carne gemaakt, maar had het vlees, de carne,  weggelaten. 


Lekker gegeten met zijn drieën. 


Waarschijnlijk ga ik morgen weer verder op de weg naar Alphen, maar probeer eerst nog een afspraak te maken met een buurvrouw die pedicure is. Heb onder mijn linkervoet een plek die al een tijdje gevoelig is. Misschien zit er gewoon een splinter in.


Uitdrukking van de dag(Spaans).



Quedarse a la luna de Zaragoza 

(Letterlijk: Bij de maan van Zaragoza blijven  staan)


Beteuterd staan te kijken.



W e l t e r u s t e n    zometeen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten