zondag 6 augustus 2023

Spooknacht: kon niet slapen van de rugpijn. Overdag slaap een beetje ingehaald.

 Goedenavond.
Oh wat had ik het moeilijk afgelopen nacht. De rugpijn die gisteravond begon werd allengs erger. Toen ik naar bed ging kon ik geen enkele liggende positie vinden. Het bleef de hele nacht spoken. Uiteindelijk, zittend met mijn hoofd naar beneden gebogen, had ik een beetje minder pijn en kon ik een beetje wegdoezelen.
Heel onzeker word ik in zo'n situatie. Je wordt er weer eens mee geconfronteerd dat het lichaam dat jou zo mooi door het aardse leidt, er een keer mee ophoudt. Dus psychisch had ik het ook moeilijk. Dan ga ik me allerhande gedachten maken. In ieder geval, als er gedokterd moet worden, zou ik hier in La Douce France helemaal niet willen zijn.
Ik heb al eens ooit een niersteen meegemaakt, die hier weggehaald werd, en ik vond het verschrikkelijk in dat Franse ziekenhuis, al was het maar voor één nacht.
Had zelfs ook nog even getwijfeld of dit ook een niersteen was als oorzaak van de bijna ondraaglijke pijn. Maar dat geloof ik toch niet, het is alleen het bot dat pijn doet als ik erop druk.
Toen het eenmaal licht was verdwenen de meeste angsten weer uit mij. Zittend op stoelen was de pijn minder nadrukkelijk en regelmatig ben ik even in slaap gevallen. 


Een van mijn slaapstoelen


Maar lopen ging heel krakkemikkerig en nog steeds. Als een oude man ben ik een paar keer naar het toilet gestrompeld.
Het fietsen naar deze blogplek ging echter veel beter en ik heb het idee dat andere bewegingen weer soepeler gaan. Misschien dat over een paar dagen alles weer normaal is. Dan heb ik ook eens even meegemaakt wat Toon, een vriend van mij al jaren ondergaat. 

Op de blogplek is het, net als op Les Costilles, wisselend bewolkt vandaag.



Wat meer ervan is te zien op de status van Whatsapp.
Voor morgen had ik een filmpje in petto van een middeleeuws geklede jongeman die op zijn fluit muziek uit die periode speelt. Ik zag hem gisteren op de markt van Le Chambon sur Lignon en hij vertelde dat hij morgen in Saint-Agrève present is. Echter, mijn optreden is afgelast wegens gezondheidsredenen en dus kan ik hem niet in de picture zetten.

Het was een frisse dag vandaag met af en toe wat zon. Vanmiddag was het daarom in het tuinhuisje zeer aangenaam, en, zoals ik al eens eerder schreef is daar de spirit beter. Ook hier viel ik regelmatig even in slaap.


Een hagedis als medebewoner. Hij zoekt de zon op.




Benieuwd hoe het komende nacht gaat. Eigenlijk wilde ik naar de buren Hennie en Janny gaan en hun wat paracetamol vragen. Pijnstillers heb ik namelijk niet in huis. Maar ik gok erop dat het wat beter zal gaan dan de afgelopen nacht.


Uitdrukking van de dag (Spaans).




Voor geld is alles te koop.



Por dinero baila el perro.




Letterlijke vertaling:

Voor geld gaat de hond dansen.





Een rustige nacht is mijn wens.

U n e    n u i t    t r a n q u i l l e .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten