donderdag 3 augustus 2023

Samen naar Ben en Marij: Astrologie,, homeopathie, muziek en eten.

 Goedenavond.
Vandaag was het weer veel praten. Bert was uitgenodigd bij Marij en Ben om daar nog wat meer uit te weiden over onder andere de horoscoop van Marij. Zelf weet ik ook wel iets van astrologie, maar ik doe ermee zoals ik met mijn wiskundestudie heb gedaan: Het naast me neerleggen en de opgedane kennis in het onbewuste laten.
Bert is ook homeopaat. In zijn praktijk combineert hij deze benadering van de mens met zijn astrologische kennis. 
Al met al werd het een onderhoudende ontmoeting tussen hem en Marij, die ik met anderhalf oor kon volgen dankzij wat ik in mijn achterhoofd nog weet van astrologie.
Wat ik nog niet wist, was dat Bert een Indiaanse fluit heeft, die hij tevoorschijn toverde. Ook Marij heeft zo'n exemplaar, maar ook een trommel.
Nadat ze uitgekletst waren over de ernstige dingen des levens hadden ze samen hun klanken verenigd.


Terwijl Bert fluit rammelt Marij op de trommel.
Het filmpje komt op de status van Whatsapp.




Bert alleen bezig op de indiaanse fluit.




Ondertussen keek ik vanaf het balkon waar we zaten beneden de diepte in, daar waar het ook goed toeven is.



Het was al drie uur toen we daar weer vertrokken en eerst even boodschappen gingen doen alvorens naar huis te gaan.
Bert genoot van een welverdiende siësta, en ik deed niet veel maar bleef wel wakker.
We hadden bij hun ook gegeten tussen de middag, toevallig een ratatouille , en zojuist hebben we het restant van mijn brouwsel van gisteren ook grotendeels opgemaakt.

Morgen vertrekt Bert weer.



Uitdrukking van de dag.(Frans)




Tomber dans les pommes

(Letterlijk: tussen de appels vallen)

Flauw vallen.




Een prettige avond is mijn wens.


B o n n e   S o i r é e .








Geen opmerkingen:

Een reactie posten