vrijdag 25 augustus 2023

Veel obstakels op mijn route vandaag. Onzeker gevoel in het verkeer. Weer speling in linker pedaal, maar.... Nederland bereikt.

 Goedenavond.
Vandaag zat ik nogal gespannen op de fiets. Er was wel weer veel fietspad, maar af en toe moest ik ook op grote vierbaanswegen met veel auto's en dan voelde ik me onveilig. Dit was vooral rond Luik het geval. En in Luik zelf was het ook moeilijk fietsen omdat ze daar een metrolijn aan aan het leggen zijn.
Vanmorgen op het fietspad waren er ook veel obstakels, maar die vond ik  nog wel grappig.
Nauwelijks was ik vertrokken en binnen één kilometer waren er vier hindernissen om te overwinnen.


Het blijkt hard gewaaid te hebben gisteren, vertelde ook een fietser die in de buurt woont. Maar zelf heb ik daar weinig van gemerkt.




Uitkijken voor overstekende Canadese ganzen is geboden.
Op de status van Whatsapp zie je ze in beweging.



Op sommige plaatsen stond het fietspad blank.





Deze vrachtwagen was energie aan het leveren aan aanwonenden.

Wat het weer betreft heb ik vandaag voor het eerst mijn meegenomen regenjas mogen testen. Er viel  even een flinke bui met grote druppels. Maar het meeste slechte weer heb ik ontlopen. Het was noodweer iets noordelijk van mijn route . Er was bijvoorbeeld wateroverlast in Maastricht.


Toen Maastricht vol liep was ik ergens tussen Namen en Luik nog.

Net voordat de bui bij mij begon had ik een lekke voorband. Dat was een keer te verwachten, want de buitenband is tot op de draad versleten. Ik was blij dat het nog net droog was tijdens mijn technische ingreep. Het was voor Piet, aan wie ik het schreef, aanleiding om mij weer eens te stimuleren om een betere fiets te gebruiken bij mijn tochten. Hij heeft er al een op het oog voor mij.






Het toeval wil dat vanmiddag een veel groter probleem dan een lekke band weer begon op te spelen. De linker trapper heeft weer speling gekregen en maakt daarbij een hevig krakkrakgeluid. Heel fijn dat dit probleem zich nu voordoet, nu ik vandaag de Nederlandse grens ben gepasseerd. Hier heb ik materiaal om het wellicht weer goed te krijgen, maar hier heb ik in ieder geval alweer een nieuwe fiets. Ik wil hem zelf dezer dagen eerst nog bekijken voor ik hem koop.


Deze fiets stond ergens in de buurt van Maastricht. Zal die ook te koop zijn?



In Nederland ben ik nu dus weer.
Mijn tent staat vlakbij het vliegveld van Maastricht in een bos.


Een paar keer kwam er al een vliegtuig over geraasd, dus een hele rustige nacht zal het niet worden.
Het is nog twaalf kilometer tot Geleen. Daar woont Koos die ik morgen ga bezoeken. Hij zal binnenkort daar niet meer wonen. Een verzorgingshuis wordt zijn volgende verblijf.
Mogelijk speel ik morgenochtend nog even op de markt van Geleen, daar heb ik goede herinneringen.
Ik heb nog enkele vrolijke plaatjes van bloeiende boten die aangemeerd lagen in een kanaal tussen Luik en Maastricht.





En er is ook weer...........



Uitdrukking van de dag (Duits).




Der Zweck heiligt die Mittel



Het doel heiligt de middelen.



Beide talen dus hetzelfde in dit geval.




Ik wens u een  w e l t e r u s t e n .







Geen opmerkingen:

Een reactie posten