dinsdag 1 augustus 2023

Bert heeft nieuwe zaagbok getimmerd. Op bezoek geweest bij Ben en Marij. Late blog.

 Goedenavond.
Het is al tien uur en ik zit in het donker. Het was namelijk laat geworden toen we terug waren van ons bezoek aan Ben en Marij. 
Ben heeft tuinieren als hobby en Bert ook. Dus behalve de leuke ontmoeting was het ook een gelegenheid voor mij om wat van die tuin op de foto te zetten.









Ben en Bert lijken iets bijzonders te zien.


Ben in zijn tuin.

Wat mijn tuin betreft: Er zitten rupsjes in de knoppen van de geraniums. En daar eten ze dus van. Vandaar dat de bloemen moeite hebben met uit te komen.






Vanmorgen heeft Bert het project uitgevoerd wat ik voor ogen had: Een nieuwe zaagbok timmeren. Het was eerst een speurtocht om op mijn terrein zes geschikte balken te vinden. De zes grote spijkers die we nodig hadden voor het frame van de bok vonden we in oude balken.


Met deze spijkers kon Bert het frame van de zaagbok timmeren.

















Toen de bok klaar was ik erop proefgezaagd.


Een en ander staat op de status van Whatsapp.

Het schrijven van de blog gaat stroef, technisch gezien en het is al heel laat, dus ik laat het uitweiden maar over aan een andere keer.


Uitdrukking van de dag. (Duits)


Auf die piste gehen.



De hort op gaan.


De Duitsers gaan dus de piste op, om te zeggen dat ze uitgaan.

Welterusten


B o n n e   N u i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten