woensdag 12 augustus 2020

Water voor de afwas voor tweederde verkookt.

Vanmiddag snapte ik lange tijd niet hoe het zat met de (eerste) rekening van Youfone, die ik binnenkreeg.

Na ik eindelijk na twee uur dacht te begrijpen hoe het in elkaar zit merkte ik dat al die tijd een volle pan met water voor de afwas op groot vuur had gestaan.
Er bleek nog maar één derde van het water over en hoeveel er nu nog over is van het gas in de gasfles????

Even slikken en maar zo snel mogelijk naar Lamastre om mijn andere, reeds lege, fles te vervangen door een volle.

Vanmorgen kwam Michel Bourlier, mijn Franse buurman voor deze maand augustus, om samen zoals afgesproken bij de Alphense buren Henny en Janny koffie te komen drinken en uit te wisselen .

Onder andere gehad over het onkruid ambroisie dat hier in de Ardèche elk jaar verder oprukt.
Michel kende het probleem niet, maar bekend is dat wanneer het bloeit het erg schadelijk is voor longen.
Vanaf nu en dan enkele maanden lang dus.


Ik heb hem een krant van enkele dagen geleden meegegeven waarin weer gewaarschuwd wordt, dat als we het zo door laten woekeren het straks niet meer te stoppen is.

Waarom hier weinig aktie tegen terwijl iedereen met corona bezig is.




Bijschrift toevoegen
PS, de foto hier is van de lekkere maaltijd die ik zojuist tot me heb genomen.
Dat bijschrift toevoegen is een kuur van de blog.
Die zin moet je maar wegdenken.
Een beetje digibeet  zal ik wel blijv

Geen opmerkingen:

Een reactie posten