maandag 10 augustus 2020

Mieren, wespen en muizen.

Een muisje laat zijn kopje boven het terras uit komen en heeft interesse in een geranium, wespen hebben mij de hele middag belaagd en grote mieren, die er altijd zijn waren er vandaag wel heel veel die in en uit gingen onder de deur door.

Ik had al gif gestrooid toen een vriendin schreef dat koperen munten ook een afdoend middel is.



Helaas ruikt het nu binnen al naar die poeder, maar buiten voor de deur liggen een aantal centstukken.

Ondertussen , bij schrijven dezes, blijven de wespen me maar belagen, ondanks dat er tijdens het aardappelen schillen al verscheidene gesneuveld zijn.

Zoals gisteren ging de zon op het einde van de middag weer schuil achter wolken.
Aan de andere kant van Lamastre heeft het daar volgens Wineke al uit geregend.
Hier nog niet, maar ik verwacht het wel.

Vanmorgen bezoek van mijn buurman Yvon.
Vaak heb ik  vroeger bij hem op de tractor gezeten en nu liet ik hem een filmpje zien van een accordeonist die speelde op de maat van een lopende tractor.



Het zou leuk zijn als ik die act ook eens ga proberen.
Yvon is er wel in voor.

Vandaag thuis, maar morgen de markt van Lamastre, en daar wordt het waarschijnlijk wel lachen geblazen met deze outfit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten