donderdag 6 augustus 2020

Markt vier: Vernoux.

Plan uitgevoerd en iets voor negen weggereden naar Vernoux.

Op drie plekken gestaan. De eerste twee in de schaduw, de derde in de zon, omdat ik het voor mezelf niet te gemakkelijk wilde hebben en wat dichter bij de kraampjes wilde staan.

Het tweede schaduwplekje was geweldig. Ik had het helemaal voor het zeggen in een smal straatje, waar verder geen kraampjes waren en zo te zien ook niet teveel bewoning.
Ook had ik toen net de koffie op en daardoor helemaal los, als een vis in het water met heel veel eigen verzinsels.
Alsof ik dan via de muziek  verhalen vertel aan de mensen.




Later in de zon ging het even wat minder en was ook wat inspiratie kwijt.

Een vrouwtje kwam hartelijk naar me toe in blijdschap dat ze me weer zag. Het was zo lang geleden en ze dacht dat ik misschien ziek was.
De vorige ontmoeting, jaren geleden dus, had ze mij beloofd wol voor me mee te brengen, maar dat was dus niet meer gebeurd, maar nu heb ik beloofd volgende week weer te komen en dan komt ze met de wol.
Eerlijk gezegd herinner ik mij van de vorige ontmoeting nagenoeg niets. Heeeeeeel vaag kan ik me er iets bij voorstellen.

Op de terugweg even stilgestaan bij de strooien creaties die "Het feest van de landbouw" op 22augustus aankondigen.






Ook staat er een uitnodiging voor een pottenbakkers markt aanstaande zondag.
Het is een idee voor mij om daar te gaan spelen.




Maar een ander plan is om morgen eind van de middag met kampeerspullen alvast het Massif Central te beklimmen om zaterdag de markt van Chambon sur Lignon te halen.
Dit ligt 15 verder dan St Agrève.
Eventueel blijf ik dan op het Massief, vind er voor zondag een rommelmarkt en dan zaterdag de markt van St Agrève weer.

Zeker is het echter niet. Drie dagen weg van huis vind ik nu nog lang.
Bovendien hebben buren me uitgenodigd zaterdag 12 uur bij hen te komen lunchen .

Zometeen ga ik daar in ieder geval vast een nachtje over slapen

Bericht van de vier fietsers die op weg waren naar mij: Ze komen niet.
Vanwege hitte hebben twee ervan het vandaag opgegeven, de andere twee zijn gisteren al hun eigen weg gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten