vrijdag 21 augustus 2020

Wespenjaar.

Dit jaar veel wespen hier in deze streek.
Zo af en toe heb je dat.
Alweer zeker tien jaar geleden dat het voor het laatst ook zo was. In ieder geval lang genoeg dat ik nu mijn wespenvalletje dat ik toen gebruikte kwijt was.

Maar mijn buren Hennie en Janny hadden er een voor me over.
Hij lag hier al een week ongebruikt omdat het nog steeds met de wespen wel mee viel, in vergelijking bijvoorbeeld met Vernoux waar ik vorige week al een originele manier zag om wespen af te schrikken.
Op een terrasje stonden op verschillende tafels schaaltjes met brandende koffiepoeder.

Maar sinds gisteren begint het hier ook te druk te worden en zo het gekregen valletje maar in gebruik genomen.
Wel wreed eigenlijk.
Af en toe er eentje doodmeppen is een kortere lijdensweg voor het insect.



Verder vandaag thuis gebleven . Frans ging, zoals elke dag, weer ruim een uur wandelen en ik ben, toen het wat minder warm werd weer wat gaan snoeien, onder andere met een tang die na drieëntwintig jaar nog steeds dienst doet, ooit gekregen van een dierbaar persoon.
De handvaten waren wel ooit versleten, maar had ik vervangen door pijpen, afkomstig van oude tuinstoelen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten