maandag 17 augustus 2020

Op naar St Agrève weer.

Vandaag de klim naar St Agrève weer een keer gedaan.



Iets te weinig geslapen, omdat het gisteren laat was geworden.
De fietstocht verliep vrij soepeltjes, bij aankomst was ik weer bedeesd, onzeker, beetje moe.
Dat werd een beetje versterkt toen er meteen al drie agenten op de markt stonden.
Het was weer wennen om met het kapje op te spelen, maar toen de agenten weg waren liet ik het weer afzakken tot op of onder mijn neus.
In de pauze in een café las ik in de krant dat ook oudpresident Mitterrand zijn kapje alleen maar voor zijn mond had toen hij een rugbywedstrijd bijwoonde, maar dat hij daarvoor wel op zijn vingers getikt werd.





Op het terras van na de markt een leuke spontane ontmoeting met een Nederlands/Frans stel.
Ze boden me koffie aan, want op de markt sloegen ze me over, vertelden ze.
"Oh, zei ik, je betaalt me met liquide middelen"
Ik moest even uitleggen dat koffie ook liquide is, toen ze mijn grapje eerst niet snapten.

Op de terugweg in Lamastre met Frans afgesproken.
Zo kon ik hem kennis laten maken met mijn vrienden Ben en Marij, die iets richting Les Costilles wonen en bovendien hem de andere route van Lamastre naar huis laten zien.

En nu is het weer avond.
Half tien, Frans ligt er al in, ik bijna.
Morgen is thuismarkt in Lamastre.
Denk nu dat ik niet ga, maar morgen kan ik er anders over denken .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten