woensdag 7 oktober 2020

Veerman erg geschrokken.

 Vanmiddag rond vier uur ,toen de meeste buien uit de lucht waren besloot ik naar Oss te fietsen voor de broodnodige boodschappen.
De van Jan geleende begrafeniskleren gingen mee.
De pont oprijdend gebeurde er echter iets heel vreemds.
De bomen gingen dicht terwijl ik er nog maar half door was.
Gevolg was dat ik neerkukelde. 
Het gebeurt niet elke dag dat ik op de pont op de grond ligt, dus maakte ik er maar meteen een show van met onder andere een achterwaartse koprol.
Tot mijn genoeglijke verbazing was het juist een veerman die ik lang niet meer ontmoet had, die mij vertelde dat hij mij niet gezien had en op wou schieten voor een boot.
De arme man was zich dood geschrokken, en keek bezorgd naar mijn been dat wat schaafwonden had, terwijl mijn linkerhand juist meer geblesseerd was. 
Ook niet erg hoor gelukkig, er is niks gebroken.
Hoewel ik hem bleef uitleggen dat ik de show maar een beetje aangedikt had bleek het toch enige tijd te duren eer hij eroverheen was.
Ondertussen konden we een beetje bijpraten.

Daarna werd het in Oss gezellig bij Jan en José en werd ik getracteerd op een heerlijk etentje chili con carne, waarvoor ze voor onze jongen, zoals ze mij noemen, extra een zoutpotje op tafel moesten zetten.





Na het eten werd het hard fietsen om nog de pont van acht uur te halen, maar dat is gelukt.
Op het laatst stelde de veerman nog voor om nog een keer met de slagbomen te oefenen.

Maar ik ben weer veilig thuis .

Morgen hier weer verder met huisvlijt.
Ben vanmorgen begonnen met een lekker warme slaapzak waarvan de rits kapot is helemaal dicht te naaien.



Dan kan ik ook in de komende koude tijd lekker slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten