maandag 5 oktober 2020

Soep in Bretagne.

Een vriendin in Bretagne vroeg me vandaag of ze alvast soep voor mij kon maken.
Nu ik een vrij vizier heb is het inderdaad een optie om haar daar binnenkort eens op te gaan zoeken.
Al jaren ligt dat voornemen er al.

Het leek me verstandig om alvorens op de fiets te stappen eerst de afwas maar eens te doen.
Dit werd weer eens een heerlijk meditatieve bezigheid.




Buurman Paul die even binnen kwam is graag met sporten bezig en we kwamen erop dat je sportoefeningen mooi in kunt passen in het dagelijks leven.
Een keer extra de trap op en af lopen als je iets vergeten bent is daarom helemaal niet erg.
Zo is voor mij de afwas een mooie gelegenheid om alles weer eens op een rijtje te zetten.

Het breien vormde weer de rode draad van de dag, en dat is nu een zwarte draad geworden met blauw en roze.  De radio(radio 5 en radio Maria) begeleidde me.

De gisteren overgeslagen warme maaltijd werd nu rond vier uur genuttigd.

De hele dag brandende kachel werd behalve voor warmte ook benut voor het eten bereiden, als ook voor het warm maken van water voor thee, afwas en tenslotte ook nog de handwas.

Het één en ander betekent heus nog niet dat ik morgen al vertrek, het kan ook de eerste dag zijn van een lange warme winter in het gezellige Nederland.

Maar alles is wel open, op de coronagrenzen na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten