maandag 19 oktober 2020

Ik ben een vogel.........

 Ik ben een vogel die zijn vleugels spreidt.





Zo wil ik vliegen, alsmaar verder dan de zon.

Ik ben een paard dat zonder teugels rijdt




Maar er is iemand die mij leidt
en hij zegt:"Kom". 

Zo gaat een liedje van Ellie en Rikkert dat zich ook in mijn innerlijk afspeelt.
Een reis wordt daar beschreven.
De reis die ik aan het maken ben, de reis van mijn leven, deze reis van mij op aarde.
De reis die nu in Alphen weer een andere beweging inhoudt dan het me verplaatsen op de aardbol.
De zangers beschrijven het in het refrein als volgt:


Ik ben op reis, al weet ik niet waarheen,
Maar ergens staat geschreven dat ik deze weg moet gaan.
En al laat ik alles achter, moet ik overal vandaan,
Toch weet ik, er is geen ander spoor, en daarom ga ik door.

Vandaag zijn André en ik erin geslaagd het buitenzeil op zijn jacht te krijgen.
Hierna moet hij  nog wat bijschaven, maar het zware werk, waarvoor je met zijn tweeën moet zijn is achter de rug. Op tijd voor de regen die deze week verwacht wordt.

Straks staat bloemkool op het menu voor mij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten