vrijdag 16 oktober 2020

Eigen houtproductie.

 Spontaan is er een bosje voor mijn neus gegroeid.
Enkele jaren geleden had ik wat vers gezaagd wilgenhout ergens neergelegd.
Een groot deel daarvan bleek in het voorjaar rijp(dat wil zeggen droog) voor de kachel.
Maar een enkeling heeft wortel gevormd en naar boven toe is er een bosje ontstaan.



Zondag bij mooi weer kreeg ik al commentaar dat dit de zon weghield op mijn voorterrasje.
Reden dat ik straks wat ervan ga snoeien, zodat mijn houtstapel met het kachelhout voor volgend jaar verder kan groeien, zoals het nu al aan het doen is met het snoeihout dat André me gebracht heeft.




Zo krijg ik dan het idee een eigen bosje te hebben voor de houtproductie, hoewel ik natuurlijk van André en anderen ook genoeg zal krijgen.

Verder is het menu voor vandaag spinazie uit de diepvries van de winkel van Maasbommel.
Dat is weer eens wat anders dan pompoen uit eigen tuin.




Met André was vandaag ook zijn hondje Pietje weer te gast. Hij is blij met mijn slaapbank.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten