zondag 18 oktober 2020

Poes komt langs gewandeld.

 Vanmorgen kwam er een poes langs gewandeld.




Vanavond kwamen er twee zwanen langs gezwommen.




Daartussendoor kwam buurvrouw Judith, die tijdelijk in Beneden Leeuwen verblijft , niet alleen langs maar ook binnen.
Zij is een jaar geleden haar man verloren. Daarna viel ze in een groot gat.
Zoiets begrijp ik wel hoewel ik in deze situatie nooit heb verkeerd. 
Dit dankzij een voor mij ook traumatische ervaring enkele jaren geleden toen ik iemand miste die er niet was of bijna nooit, terwijl ik me toch diep met haar verbonden voelde. Met haar had ik iets wat het normale aardse oversteeg. Ze leefde in een andere dimensie die ik in mezelf ook op kan roepen.
Op aarde dus geen verbond en het duurde een hele poos eer ik dat verlangen én die frustratie los kon laten.
Wat ik ervan geleerd heb is dat ik me sindsdien in kan leven in mensen die hun wederhelft verloren terwijl ik het voorheen maar onzin vond dat ze hun hele leven gingen richten op die ene persoon.

Vanmiddag kwam Erik op zijn fiets en zijn klompen.
Hem werd oploskoffie voorgeschoteld, want er lagen cryptogrammen waar we onze hoofden over hebben gebogen.

Toen hij ging wees ik hem op de smakelijk uitziende champignons die spontaan op mijn land zijn gekomen.



Hij  raadde me aan om ze toch maar niet te eten.
Je weet maar nooit.

Voor zometeen heb ik de prakjes van gisteren en donderdag uit de "koeling", (buiten) ,gehaald en samen opgewarmd op het gasje.
Zo hoeft de geleidelijk uitgedoofde kachel niet meer speciaal daarvoor aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten