zaterdag 17 oktober 2020

Werk voor de winkel, werk in de winkel.

 Vandaag naar Uden gefietst na enige aarzeling.
Is spelen wel nog interessant als er weinig sfeer is? En ook hebben de mensen onder invloed van Corona niet veel los geld meer in de zak. Bovendien alle cafés dicht.
Maar toen bedacht ik dat juist in deze saaie tijd muziek wel eens extra gewaardeerd kon worden.
Wellicht is een beetje vrolijkheid juist zeer welkom nu.
Ik besloot om zelf koffie te zetten.



De hele pot ging in de fietstas mee.




In Uden aangekomen zo rond het middaguur en meteen begonnen.
Het eerste uur liep al aardig.
Daarna naar Albert Hein voor koek bij de koffie die daar in de buurt op een bankje genuttigd werd.
Het tweede kopje, meegenomen voor mensen om uit te nodigen, was uiteindelijk overbodig, maar het was toch wel gezellig, ook met een bekende die even kwam praten.

Na de pauze zat , aangemoedigd door de koffie, het vuur in mijn spel en de mensen reageerden vrij goed.
Wat ik deed noemde iemand "werk voor de winkel".




Toen ik rond vier uur ophield was het tijd om mijn vrienden te bezoeken die een winkeltje hebben in verf voor kunstschilderen.
Bij het inpakken van de alleszins bevredigende buit tikte Atto me op mijn bol. Hij had al muziek gehoord en een donkerblauw vermoeden dat dat van mij vandaan moest komen.
Er was koffie voor me in de winkel.

Daar aangekomen mocht ik toekijken hoe hij en Karin druk in de weer waren voor de klanten.
Hier heette het dus."werk in de winkel"



Atto en Karin aan het werk IN de winkel.


Ze hadden vandaag een goede dag gehad.
En ik ook, vooral in moreel opzicht, want ben er in geslaagd om daar in Uden een beetje leven in de brouwerij te brengen.

Rond zeven uur was ik thuis. Ik had honger, dus meteen de kachel aangemaakt, aardappelen en sperziebonen panklaar gemaakt en ondertussen bijna de blog geschreven.

Hierna mag ik het lekker opsmikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten