woensdag 28 oktober 2020

Ratjetoe

 Wat  ik normaal klaar maak als er veel mensen zijn, daar heb ik me dit keer maar eens alleen op getrakteerd: Een grote pan met ratjetoe.



Het zal heus wel op komen want ik ben een grote eter en misschien vind ik morgen nog wel medeliefhebbers.

Ook vandaag waren er weer enkele heerlijke buitenmomenten, maar zoals het nu is is het ook genieten. 
Een weldadige regen valt er over de plas, over de paarden en op mijn dak.
De man die de paarden kwam voeren sprak ik zojuist nog. Daar stonden we midden op de wei, met de paarden en drie speelse honden terwijl de van vele tinten grijs gekleurde lucht voorzichtig zijn eerste druppels naar beneden liet gaan.
Prachtig allemaal.
En terug in mijn Haute Cuisine kon ik aanschuiven voor mijn tweede volle bord.

Mijn gisteren in Oss gekochte amarillus was vandaag binnen mijn inspirerend gezelschap.
Leven zorgt voor leven.




Mijn trui is nu op 46 cm gekomen en buiten groeit mijn houtstapel. Ook dat stapelen is voor mij een vorm van creativiteit. Je schept namelijk een bepaalde sfeer.



De muur van mijn buitenkamer is net zoiets als een pand vsn mijn trui.
 Alles groeit, zoals mijn plant daar ook het voorbeeld van geeft.

Op de Franse radio gehoord dat er waarschijnlijk weer een landelijke lockdown komt. Straks om acht uur spreekt Macron de Fransen toe. 
Ik ben benieuwd.

Eenieder die nog eten moet wens ik toe dat het minstens even lekker is dan mijn brouwsel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten