zaterdag 24 oktober 2020

Zaterdag speeldag

 Omdat er zaterdag redelijk wat mensen op de been zijn probeer ik deze dag als speeldag aan te houden in deze periode.
Zolang het natuurlijk droog weer is.
Vandaag werd dat wel verwacht, maar het miezerde vanmorgen toch aardig, voordat ik, rond tien uur, vertrok.


Onderweg, in Macharen, dit leuke geitendorp gepasseerd.

Daarna bleef het vandaag toch af en toe motteren, maar niet genoeg om me het spelen te beletten.
Bovendien waren er in Wychen, de uitverkoren plaats, ook genoeg afdakjes boven de winkels.




In tegenstelling tot vorige week in Uden kwam ik vandaag niet bij een voor mij aanvaardbaar niveau.
Het was er niet gezellig en het lukte mij dit keer niet om aan de sfeer een draai te geven.
Wat niet zegt dat veel mensen niet positief reageerden.

Jammer vond ik ook dat de gebruikelijke ontmoeting met vrienden hier nu niet plaats vond, vanwege Corona, maar ook omdat er enkele van hen zijn overleden.

Misschien is het beste van het uitstapje nog wel dat ik in de winkels dingen vond die op mijn verlanglijstje stonden. Zoals een oplader voor AAbatterijen.
Verder natuurlijk de nodige boodschappen voor het innerlijk onderhoud kunnen doen. Daartoe moet ik af en toe naar een grotere plaats.
Én, niet gepland, ook al enkele bloemetjes uit Wychen meegenomen. Deze zijn bronnen van inspiratie op en rond de boot.

Zo, nu kan het avondprogramma beginnen , gezeten naast de warme kachel.
De meeste avonden daal ik hierna vrij snel af naar beneden, omdat muggen mijn bloed ruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten