maandag 2 november 2020

Kamperen.

 Het was afgelopen nacht kamperen op de boot.
Tot drie uur zowel boven als beneden in volle ergernis vanwege de muggen proberen te slapen, daarna de wegwerptent opgezet op het bordes.




Het waaide hard, dus wist ik niet of de tent wel stand zou houden zonder bevestiging.
Mijn eigen gewicht en een zwaar matrasje bleken echter voldoende.
Die enkele uren doorslapen in de frisheid van de buitenlucht maakten veel goed.

Behalve van muggen had ik ook last van mijn onderrug, iets van de laatste paar dagen ,en van mijn arm die nog steeds naweeën heeft van de val op de pont, nu al drie weken geleden.

Maar vandaag overdag was alle ellende alweer gauw vergeten.
Het zachte weer bracht me vanmorgen lekker buiten,op het vlonder aan de oostkant waar de wind niet goed bij kon.




Vanmiddag waren er prachtige buien die op mijn dak en dat van de pont naar beneden  kwamen.
Daar werd ik  uitgenodigd door veerman Toon voor de koffie en de gezelligheid.
Een vriend kwam hem een verlaat Halloweenmasker brengen.

Vanavond had veerman Hans zoals afgesproken een covidmasker voor mij op de pont gedeponeerd.
Morgen bij licht ga ik proberen het in elkaar te zetten.

En tegen vijf uur was dit het plaatje:




En nu, zeven uur, een knipoog van de maan naar een ieder die in de sfeer wil komen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten