dinsdag 3 november 2020

Op herkansing naar markt Oss.

 Vorige week  vertelde mij de man van het draaiorgel op de markt van Oss dat hij om de andere week ging.
Dit vond ik fijn om te weten.
Dus als ik vandaag weer zou gaan zou ik het rijk alleen hebben.
Vandaag was het redelijk weer, boodschappen waren ook nodig, dus naar Oss gefietst waar mijn accordeon inderdaad vrij spel had.

Mijn aanwezigheid werd gewaardeerd, zowel in materieel als in mentaal opzicht.
Verschillende bekenden kwamen bovendien voorbij om even te praten.
Helaas geen koffiedrinken, want alle cafés dicht.
Dat miste ik ook wel bij mijn spelen, om er even wat extra spirit van te krijgen.

Koffie wel naderhand bij Carla die in tegenstelling tot vorige week nu wel thuis was.

Na alle eetboodschappen nog even een kwekerij binnengestapt voor meer fleur en kleur op en rond de boot.
Het was echt een hele puzzel om alles in- en opgepakt te krijgen, maar het is gelukt.



Toen ik bovenstaande foto ging maken van de bloemige fiets viel mijn oog op een verbazingwekkend beeld van een op een paal gezette pompoen, waarvan ik dacht dat hij zo in veiligheid gebracht was voor ongedierte.



Hoe kan een muis of een rat dit voor mekaar krijgen ?
Of zal het dan toch één van de vele grote vogels zijn geweest die hier rond vliegen?
De vaak aanwezige zwanen, die je op de foto ook ziet, zullen het wel niet gedaan hebben.

Voor nu heb ik de uitgeholde pompoen op een nóg hogere paal gezet. Omdat de buit bestaande uit de pitjes eruit is zal er niet veel belangstelling meer voor zijn zo schat ik.




Nu tijd om te eten en vannacht weer de tent in,waar ik de hele afgelopen nacht vrij ongestoord heb door kunnen slapen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten