zaterdag 14 november 2020

Sinterklaas, Zwarte Piet, Witte Piet, en meer.

 Het was druk in Tiel vanmiddag.
Sinterklaas, Zware Pieten, Witte Pieten, een luid (versterkend) zingende gitarist, een accordeonist, nóg een accordeonist en een vrouw die luid bij één van hen stond te zingen, te preken en kletskoek stond te verkopen.

En daar moest ik ook nog iets van me laten horen?
Al snel werd ik van mijn plaats verdreven door de prachtig en professioneel spelende man op leeftijd, terwijl ik stond te praten met Peer.
Geweldig om deze man weer eens te ontmoeten.
Hij schildert en woont in een oude boerderij in Dreumel, al heel lang, maar ze zijn hem nu weg aan het werken.

Zo is het leven, je hebt geen vaste plaats op aarde. Zo'n geweldige plek krijgt hij echter nooit meer terug.

Ook ik heb dus geen vaste plaats in Tiel . Maar vast is ook iets wat niet bij me past.

Een voorgesteld bezoek aan Andries, die een huis heeft in Zoelen, ging niet door omdat hij en zijn vrouw in Utrecht waren.
Maar een uurtje had ik nog wel gespeeld totdat ik meer zin in een frietje kreeg dan om verder te gaan.
In ieder geval heb ik mijn Sinterklaasrepertoire weer op kunnen frissen.

En zo stapte ik rond vijf uur weer op de pont van Tiel naar Wamel.








Hier thuis gekomen smartphoneles op afstand gekregen van Piet.
Wat is nu precies uploaden van foto's en films, wat is backup maken ervan?
Hij is maar druk met mij en hoe vaak ik hem al dankbaar mag zijn.......

Nu, acht uur, etenstijd, want friet met kroket is niet genoeg voor deze jongen en volgens een lezeres ook niet gezond, evenmin als dat bakje rundvleessalade van dinsdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten