zaterdag 28 november 2020

Niet Uden maar Rosmalen.

 


G o e d e n     d a g      z e g !!!!


Het leek gisteren zeker dat het vandaag Uden-
centrum zou worden.
Tot mijn grote verrassing kwam Rosmalen zich opdringen in mijn geest. 
En omdat ik gehoorzaam ben aan wat mij innerlijk gezegd wordt is het een heel ander traject geworden.
Onder andere kwam het bij deze route uit om bij André in Lith even koffie te drinken. 
Hij was de vorige dag toen ik naar Kerkdriel was met zijn hondje Piet op zijn boot geweest en had mij niet getroffen.
Lang wilde ik het niet maken want was op weg naar mijn " werk".
Het kwam goed uit want André stond op het punt om naar zijn dochter in Goch te gaan.
En wat ligt er tussen Lith en Rosmalen?
Nuland, en daar woont Hannie.
Zo werd het een bezoekochtend.
Maar niettemin was ik toch wel kwart voor één ter plekke.
Traditiegetrouw speel ik daar een uurtje voor het winkelcentrum.
Zo ook nu.



Het liep wel aardig, maar lang niet zo florissant als gisteren. Vooral later toen ik in een winkelstraat stond werd ik bevangen door de kilheid van een winters aandoende middag. Zingen werd moeilijker en vooral het vinden van de toetsen door mijn koud geworden vingers.
De mensen reageerden ook lang niet zo leuk als gisteren.
Maar Hannie had mij uitgenodigd op de terugweg bij haar te komen eten .
En zo was ik rond vier uur, na het doen van boodschappen weer in haar warme huis te vinden.
 Al spoedig stond er een heerlijke warme maaltijd voor me .



Toen ik daar om zeven weer weg reed vroeg Hannie nog of ik nog zin had om dat eind te fietsen . Nee dus.
In het donker door een kille polder met de oosten wind tegen is geen situatie die me erg verheugt.
Maar het hoort allemaal wel bij mijn manier van leven.
Maar ondertussen zit ik nu toch weer lekker in mijn bootje. Weliswaar nog met de jas aan.
De kachel aanmaken doe ik niet meer. Zometeen lekker onder de wol en in die warmte de administratie nog een beetje doen.

Morgen wordt het binnen weer zeer warm en één man heeft zeker zijn bezoek al aangekondigd.
Een goede verdere avond gewenst aan diegenen die langer op blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten