dinsdag 24 november 2020

Markt in Veenendaal.

 Vannacht slecht geslapen en dus kans dat de onderneming Veenendaal die ik in gedachten had moeizaam zou zijn.
Maar vooruit, het was ook wel gunstig tegen de schemering al wakker te zijn. Meteen opstaand was de markt van Veenendaal een haalbare kaart, zelfs met de procedure erbij van het kachel aanmaken en thee daarop zetten .
Ontbijt met een kaars op tafel dit keer dus.




De wind bleek zoals verwacht in de rug te waaien toen ik tegen half negen mijn fiets in gang zetten richting het noorden.
Deze reis ging iets verder dan die van zaterdag, toen Rhenen het speeldoel was.



Om tien over tien naderde de markt.



En ik was benieuwd of de man van de bloemen, die ook marktmeester was er nog steeds zou zijn.
En ja hoor, onder een mooie hoed kwam zijn herkenbare gezicht tevoorschijn die mij ook meteen groette.
Knap dat die man, die zoveel mensen elke dag ziet mij herkende die toch drie jaar niet meer geweest was.
Het is natuurlijk zo dat ik altijd opval met mijn kleding, hoewel de trui die ik nu aan had weer een heel andere was dan die van toen.

Fijn dat ik me weer welkom voelde .
Het was wel even zoeken naar een juiste plek, maar toen die gevonden was begon het, ondanks mijn vermoeidheid wel te lopen.

Een man kwam met een opmerking over de vrolijke noten die ik liet zien.
Het is altijd nog een plan om geverfde walnoten mee te nemen en een bijbehorend bordje over vrolijke noten.
De man vertelde ook dat hij bestuurslid was van de marktcommissie en of ik een kaart had, want als er iets georganiseerd zou worden konden ze me uitnodigen.
Geen kaart, maar wel telefoonnummer.
Toen hij later wat foto's en een filmpje van mij gemaakt had vroeg ik of hij die naar mij wilde sturen.
Voor de blog.
En dat is gedaan. Ziehier het resultaat.




Na een uurtje op die plek tegenover de bloemenman die inderdaad ook nog steeds marktmeester is kwam het na wat gezoek tot koffie bij de HEMA, die ik buiten voor die HEMA ging nuttigen, waarna ik ook maar meteen over ging op deel twee van het optreden.

Een klok wees tien voor één aan toen ik mijn spullen weer naar de fiets bracht.
De traditie van andere gelegenheden in Veenendaal is dat ik dan in de middag nog een paar uur speel in het loopgebied.
Maar vandaag vond ik het ook wel mooi om gewoon naar huis te fietsen.
Zodoende kwam ik net bij de laatste zon thuis aan en ben meteen met de trui nog even bezig gegaan.



Daarna in de avondschemering voor warmte en eten gezorgd.
Het tweede bord van het broccolimenu mag ik nu nuttigen.
Een goede avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten