vrijdag 13 november 2020

Gekozen voor Druten.

 Op vrijdag is er keuze uit vier voor mij haalbare markten.

Na vorige week Kerkdriel koos ik vandaag voor de makkelijkste en dat was Druten. Omdat die 's middags is hoef ik me 's-morgens niet te haasten en ook qua afstand is het het gunstigst.
Wel was er risico dat ik onverrichter zake terug kon keren, want als in het kleine winkelcentrum bij de markt een bedelaar staat dan heeft spelen geen zin.
Dit was de vorige keer, in februari, hier het geval.
Maar de kust was dit keer veilig.
Het was matig gezellig en de opbrengst ging hierin mee.
Voor de pauze kon ik koffie krijgen in de normaliter super gezellige bakkerij.
Dit keer moest ik de koffie vergezeld van een appelflap buiten nuttigen op een bankje in de motregen.




Tijdens het spelen sprak een jonge vrouw me aan, die mij kende via vrienden uit Balgoy/Wijchen. Omgekeerd kende ik Mieke niet, wat vaker gebeurt, mijn geheugen is niet goed voor gezichten onthouden.
Bij het vertrekken kwam weer enthousiast een vrouw op me af, waarvan ik dacht dat het dezelfde was, maar dit was Inge. Zij is dochter van dorpsgenoten en haar ken ik beter.
Een jaar of vier geleden, bezig met een toernee in de Provence kwam er ook een hele toevallige ontmoeting.
Ze was met haar vriend op terugweg van vakantie in Oostenrijk en daar kwam ze mij tegen, zwaar beladen, op een klein weggetje.
Nu zagen we elkaar in Druten dus.

Zo. half acht nu. De kachel is weer aan en de overblijfselen van het bloemkoolgerecht van gisteren, vermengd met een blik goulashsoep uit de Jumbo van Druten, is er weer op warm geworden. Straks tijd voor het avondprogramma.
Morgen zaterdag mooi weer en ergens verwacht ik wel terecht te komen met de accordeon.

Welterusten voor straks.
E

Geen opmerkingen:

Een reactie posten