maandag 16 november 2020

Aan het strand stil en verlaten.

 Vandaag begonnen mijn papierrommel wat uit te zoeken, te beginnen bij partities en teksten van liedjes. Het werd een kleine b  l  oe  m  lezing




Dit leidde meteen al tot doen waarvoor ik die geschriften had aangeschaft: het bespelen ervan met de accordeon.




DE accordeon is ook een  heel woord, want ik heb er drie in mijn handen gehad. 
Degene waar ik mee op de markten speel tegenwoordig moest hoognodig uit de fietstas, waar hij nog sinds het spelen zaterdag in Tiel in zat.
Zo slordig ben ik altijd met mijn spullen.
Enkele bassen haperden al storend in Zaltbommel, Druten en Tiel en elke keer vergat ik het om er naar te kijken.
Vandaag wel gedaan dus.
Enkel de warmte en droogte bleken al genoeg om het euvel op te lossen.
Verder is Andries gisteren een accordeon komen terugbrengen die jaren bij hem in huis onder accordeonvriendelijke omstandigheden heeft gebivakkeerd.
Het ging mij vooral om de koffer, waar mijn optreedinstrument ook in past.
Die ik nu in gebruik heb valt van ellende uit elkaar. 
Deze accordeon speelde feilloos, maar zal voorlopig niet meegaan naar markten.

Het was goed om weer eens serieus muziekstudie te doen.





Verder vielen vandaag de buien gezellig op het dak 
Zojuist weer de eerste bord van mijn spruitenmaaltijd op.
De tweede is nu aan de beurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten