woensdag 18 november 2020

Eva heeft een vraag.


Na een wandeling met Jacob en zijn hondje Dex kwam bij het oversteken van de Veerweg een meisje naar me toe met een vraag. Ze zat op de kunstacademie en vanwege een project dat ze daarvoor moest doen wilde ze bij mij komen.
Ik heel vereerd.
Wat het precies inhoudt zou ik echt niet weten, maar boeiend vind ik het zo wie zo wel om betrokken te worden in de wereld van de kunst.
Ze vertelde dat haar richting grafisch ontwerper is.
Ze heeft nu mijn telefoonnummer en mailadres en dan hoor ik het wel een keer als ze af wil spreken.
Ze heet Eva en woont in het huis aan de dijk waar je vanuit hier tegenaan kijkt, vandaar dat ze kwam lopen.

Jacob kwam tegen half drie, toen het terras minder zonnig werd vanwege weliswaar kale takken die het zonlicht toch te veel temperen. Maar hij ging graag in de bovenkamer zitten om van het uitzicht te genieten.

Daarvoor mocht ik vanaf tien uur buiten de zonnestralen tot me nemen.
Na negen uur nam de heldere lucht het grijze begin van de dag over.

Om kwart over acht was het zo.



Tegen elf uur was het zo:




Tegen vijf uur zo:


Tegen de avond maakte een op de Maas varende vriendin me attent op de mooie maan.
Die zag er hier zo uit:



Het eten was vanavond één van mijn zelf gekweekte pompoenen.

Een prettige avond gewenst verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten