zondag 16 mei 2021

Bijzondere ontmoeting met Thomas.

 Het was vijf uur toen ik door een dorpje kwam, waar ik mijn waterfles wilde vullen.
Er was een museum der muzen en daar was de deur open.
Een man, die zichzelf voorstelde als Thomas zat in een volgeboekte ruimte aandachtig het nieuws over Israël te volgen.
Hij is historicus, vertelde hij en zeer begaan met de ontwikkelingen daar.




Hij bood me behalve het gevraagde water koffie aan, een grote beker vol.

Behalve historicus is hij ook filosoof en heeft onder andere een boek geschreven over de combinatie wiskunde/ religie.



Dit onderwerp sluit erg bij mij aan omdat ik mijn studie wiskunde vooral in verband zie met het geloof.



Het zogenaamde museum der muzen is helemaal volgeboekt, letterlijk.
Ieder vertrek  vertegenwoordigt een muze en de boeken daarover behangen de wanden.
Weer een hele andere vorm van stucken dus dan bij Tom.

Bijzonder blij dat  de reis mij vandaag hierheen leidde.
Voor wie meer van hem en zijn beweging wil weten is hier zijn visitekaartje.




Terwijl wij binnen zaten te klazineren had de poes van zijn buurman belangstelling voor mijn fiets.








              AU REVOIR


De fietstocht vandaag begon pas om twee uur omdat tot zolang de regen op mijn tentje viel.
Het was een gezellige ochtend met veel appjes, waaronder die van mijn Roemeense vriend Georgio.
Daar werd mij ook al koffie aangeboden, die mij heel vrolijk maakte.




Voor vanavond was het avondeten simpel.
Geen groenten of aardappelen had ik, maar het noodblik deed goed dienst.



Nu nog twee yoghurtjes en ik ben weer helemaal tevreden.
BUONA SERA.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten