maandag 3 mei 2021

Thuiswerkdag.

 Vandaag waren de boys rond twaalf uur weer thuis op het nest.
De voorbereiding voor het stucken van de wand was niet helemaal naar wens en bovendien nodigde het droge weer van vandaag uit om buiten te werken.
Morgen wordt immers regen verwacht en dan kun je binnen ook goed aan de slag.
Ze hebben zes palen in de grond geheid waartussen de wanden moeten komen van het te bouwen theehuisje.



De vorm moet natuurlijk de vijfhoek, hexagon, zijn, want dat is Toms favoriete stijl.



Bij de buren was de kunstenaar weer aan het werk om uit de dode eikenboom het mooie symbool van de maan met twee vogels te halen.






Hij had het er erg moeilijk mee, daar de zo robuust uitziende boom bij de kern steeds meer doordrongen bleek van houtwormgaten.
Het is heel veel improviseren om rond die gaten heen te zagen en het gewenste resultaat te verkrijgen.
Hij vond mijn volksmuziek uit de Auvergne wel mooi.
Ook kwamen er geïmproviseerde liedjes over vogels uit mijn accordeon vandaag. Jammer dat dat niet op de blog kan voor zover ik weet.

Later op de middag is Tom een tuintje aan het vrijwaren geslagen van graspollen.



Mees is palen aan het verven met leemlak.



En ik ga nu het eten  bereiden.

Het is trouwens bevrijdingsdag vandaag in Frankrijk, want de lockdown is opgeheven.
Maar ik ben nog steeds hier en morgen zeker ook.

Ciao ciao.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten