zaterdag 22 mei 2021

Michel en Johanna aanvankelijk beide van slag.

 Michel had bijna niet geslapen, Johanna ook niet.
Ze waren beide helemaal van slag vanmorgen.
De hoofdoorzaak was mijn onverwachtse komst.
Ze zijn helemaal geen bezoek meer gewend.
Het afgelopen jaar is er zegge en schrijve één persoon geweest die bij hen heeft overnacht, onder andere te wijten aan Corona.
Tussen hun tweeën ging het nu ook even heel anders dan in de harmonie die ze samen ontwikkeld hadden.
Michel en ik reageren zo op elkaar dat we het clownachtige in elkaar stimuleren.
Samen zijn we goed voor het circus, een soort Laurel en Hardy kun je ook in ons zien.
Maar voor een buitenstaander die rust en orde gewend is kan dat teveel zijn.
Johanna  heeft al genoeg aan Michel alleen.
Resultaat was dat Michel niet goed sliep, zoals kinderen dat ook hebben als ze laat op de avond nog helemaal geexciteerd zijn.
Johanna dus ook niet en vanmorgen was het dus even moeilijk voor iedereen. Want ik voelde me op mijn beurt opgelaten.

Nu is het allemaal weer meer in evenwicht, zo voelt het.
 Vanmiddag toen Johanna even sliep hebben Michel en ik er even flink op los getimmerd terwijl ik danste.




Voor mij was het therapie in beweging. Af en toe is het heel goed, in ieder geval voor mij om heel gek te doen onder het motto:" Beter af en toe gek DOEN dan gek WORDEN."
Michel snapt dat goed.

Vanmorgen zijn we samen naar de markt gegaan in Bourbon en ik heb een half uurtje gespeeld tot er een flinke bui viel die me naar binnen dreef, waar Michel stond te klazineren met de marktmensen die hij allemaal kent.






Daarna naar de supermarkt waar ook ik boodschappen deed voor morgen als de tocht weer hervat wordt.
Bij het uitpakken van de boodschappen maar weer wat foto's gemaakt van langs het pad staande kunstwerken.



Ook binnen daarna nog een selectie gemaakt uit de vele creaties en onder andere deze eruit gehaald.



Gisteravond zelf ook even tekenmateriaal in mijn hand genomen, het resultaat is natuurlijk niet te vergelijken in kwaliteit met wat in dit museum allemaal te vinden is.



Maar het stimuleert geweldig om in deze levendige sfeer te zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten