maandag 24 mei 2021

Gestrand in weer een leegstaand huis.

 Het was ongeveer twee uur en het regende nog wat, zoals de hele ochtend al vanaf mijn vertrek uit het bos.
Het was tijd om een boterham te eten.
Denkend aan een overdekt bushokje stond daar ineens in het struikgewas een huisje.



De een beetje openstaande deur verder geopend, en mijn fiets stond droog binnen en ik ook.



Al gauw kwamen de opklaringen en ik kon na de lunch gemakkelijk nog weer doorfietsen, maar ik ging breien in het zonnetje, waarin ik ook een accu weer legde.
Daarna kwamen er weer een paar buien met flink wat wind, zodat dit toch wel een goede middagbesteding bleek.
De kaarten raadplegend blijkt het vanaf hier toch nog wel 31 kilometer te zijn naar het huis van Nonny, die van mijn aanstaande komst nog niets afweet, hoewel wel enkele maanden geleden al aangekondigd.



Omdat het zo hard waaide heb ik het eetvuurtje maar binnen gemaakt, wat ik anders nooit doe behalve als er een schoorsteen is.



Het viel mee met de rook.

Wel stoor ik een vogeltje dat zijn nestje hier heeft en af en aan vliegt.


Daar linksboven moet ze zijn.
Ik denk dat het een zwaluw is.

Inmiddels is de wind weer wat minder en schijnt buiten de zon.
Straks maar weer binnen slapen waar dit keer geen matras klaarligt. Maar op mijn eigen matjes lig ik ook goed.

Het eten was broccoli vandaag.

Vanmorgen trouwens in Décize op een overdekt terrasje koffie gedronken.



In de cafés zelf mag je nog niet zitten blijkbaar.
Het gesprek van de dag was het weer dat goed in februari/maart zou passen.
Ik vertelde iedereen maar dat de zomer misschien wel weer heel droog wordt en dat ik blij ben dat mijn bron goed gevuld wordt.

Laten we dus maar proosten op een voedzaam voorjaar.

BUONA SERA.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten