dinsdag 7 mei 2024

Ageeth verzet bergen werk. Ik wandel en knuffel met de hondjes en luister naar de vele vogels.

 Goedenavond. Ageeth is vandaag een bezige bij. Ze werkt online stapels dossiers weg.




Maar ook heeft ze haar papieren rompslomp geordend. Hieronder zaten veel weekkranten van de gemeente Lansingerland, waarvan Berkel Rodenrijs deel uitmaakt. Die heb ik op mijn beurt er weer uitgedistilleerd. 




Ze mogen mee naar Alphen aan de Maas, wanneer ik de terugweg naar huis weer aanvaard. Daar heb ik dagelijks krantenpapier nodig om de kachel of de eetvuurtjes mee aan te maken. Behalve dat gaat er ook een grote zak schapenwol mee, die Ageeth voor mij heeft weten te bemachtigen.
Terwijl Ageeth in haar werk gedoken zat heb ik me onder andere met de hondjes bezig gehouden: Knuffelen en wandelen 


Schoothondje June was vaak bij me te vinden. 

Op het buitenplaatsje van Ageeth waar ik vooral te vinden was heerst er een grote levendigheid. Vogels fluiten er dat het een lieve lust is. Er zijn zowel grote als kleine te bewonderen. 


Op de status van WhatsApp zie je deze vogel straks over de dakgoot marcheren. 



Van dit vogeltje komt ook een filmpje.

Maar het is ook de grote verscheidenheid aan planten die Ageeth hier heeft geëtaleerd  waar ik niet op uitgekeken raak. Een kleine rondleiding levert de volgende foto's op.


Naast Ageeths violen staat mijn accordeon. 
 


Van alles en nog wat. Elk potje heeft zo zijn bewoner.









Venus tussen de lelietjes van dalen.




Een beetje verlichting verspreid tussen de planten.



Vandaag is er weer eens een vergelijking tussen een bekende Nederlandse uitdrukking en zijn Franse tegenhanger. 



Uitdrukking van de dag. 


Een appeltje voor de dorst.


In het Frans: Een peertje voor de dorst.

Une poire pour la soif. 

Nu, zeven uur, zal ik eens gaan kijken of we wat te eten krijgen. Gisteren heeft Ageeth een grote hoeveelheid klaargemaakt. Daar gaan we nu ook weer lekker van smikkelen. 
Buiten is het frisjes geworden,  maar het hondje zit nog steeds genoeglijk op mijn schoot en heeft ogenschijnlijk geen last van de kou.




Dag dag. Tot morgen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten