donderdag 2 mei 2024

Onhoudbare situatie in de nacht. Overdag weer genormaliseerd met hulp van buurman Ton.

Vannacht bleek ik ineens de diarree te hebben en daar was ik niet op berekend. Was wel heel blij dat Borg gisteravond vertrokken was en dat ik het rijk alleen had en beneden kon rommelen om de schade te herstellen.
Tot dan toe ging het slapen moeizaam want ik had waarschijnlijk ook een beetje koorts net als de nacht ervoor.
Toen ik alles weer een beetje op orde had besloot ik de tent op te zetten. In huis was het benauwd en er waren muggen die me lastig vielen. 




Hier was het al veel beter uit te houden en ik sliep redelijk zonder nog windjes te durven laten.
Overdag heb ik het heel rustig aan gedaan. Buurman Ton kwam inspecteren hoe het met de zieke was en nadat ik hem het verhaal van de nachtelijke gebeurtenissen verteld had stelde hij voor om mij crackers te geven en een paar bananen.Dat helpt om te stollen. 






En behalve dat is het vooral fijn te ervaren dat de buren betrokken zijn met mij.
Het was net tijd voor ontbijt, ik was net thee aan het zetten toen hij kwam. Dus dat kwam mooi uit.
Verder liet ik me vandaag leiden door de moeheid en heb gezeten, gelegen en weinig gedaan behalve denkwerk(puzzels).
Maar toen het vijf uur was vond ik dat ik dapper moest zijn en naar Beneden Leeuwen fietsen voor boodschappen. Dat ging prima hoor. Ik wilde behalve de normale dingen ook knoflook en beschuit kopen. Maar wat tegenwoordig altijd het geval is als ik een supermarkt instap: Ik moest direct naar de wc. En omdat het vandaag juist nogal tricky is ben ik zonder het beschuit te hebben gevonden naar de kassa gesneld. 
Wel erwtensoep gekocht. 




Dat heb ik zojuist gegeten en ik ben bang dat dit juist weer averechts werkt. Dus niet zo verstandig misschien,  maar wel lekker. Vanwege het aangekondigde noodweer en de eerste druppels al zag ik het niet zitten om buiten te koken op een vuurtje, terwijl het binnen veel te warm is voor de kachel. Voor kleine dingetjes biedt mijn campinggasje uitkomst.





Vandaag met het mooie weer werd er druk gevaren op de plas.

Met mijn verborgen camera kon ik een en ander gadeslaan. 
Op de status van WhatsApp staat een filmpje ervan.



Spreuk van de dag 


Mijn buurman zit er altijd naast.


 
(Behalve als hij niet thuis is)



Een prettige avond nog en voor straks mooie dromen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten