dinsdag 14 mei 2024

Wond geneest goed. Onrustig dagje thuis eindigt met heerlijk eten.

 Verschillende mensen om me heen zijn aan het kwakkelen. Tja, zegt een vriend, die zelf ook 70plus is:


Uitspraak van de dag. 


Met een vriendenkring van onze leeftijd ga je vaker naar een begrafenis dan naar een bruiloft.


Was ik gisteren me geestelijk aan het voorbereiden op een fietsreis naar de Ardèche, vandaag weet ik niet of het verstandig zou zijn om binnenkort te vertrekken, daar de kans groot is teruggefloten te worden omdat een dierbaar persoon is komen te overlijden. Heb namelijk weer van iemand gehoord met wie het snel bergafwaarts gaat.
Het was een beetje een chaotische dag vandaag, was met veel dingen tegelijk bezig en af en toe ook alleen maar luieren. Wel heb ik ervoor gezorgd dat de badkamer ongeveer leeg is. Het oude kachelhout waarmee hij gevuld was is deze winter er ongeveer doorheen gegaan en nu ga ik de ruimte weer vullen met hout dat op de stapels buiten ligt.


Deze hele stapel gaat naar binnen en er komt verser hout voor in de plaats. 



Grappig was vanmorgen,  toen ik net wakker was, de aanblik van dit Spaanse woord.



Cancion betekent lied.

Het woord was zichtbaar door het handvatgaatje van een doos waarin dit Spaanse spreukenbordje zat.

Op Spaanse markten showde ik deze tekst, die in het Nederlands....




.......dit betekent.


Her en der veel spinnenwebben aan de buitenkant van de boot. Grappig is dat er nogal wat fladderende wolrestjes zich in de spinsels hebben vermengd. Of zullen de spinnen zelf de wol hebben meegesponnen?




Zelf heb ik ook weer wat gesponnen vandaag. Eén klos begint al aardg vol te raken. Omdat de wol niet erg vet is en ook geen goede structuur heeft is het moeilijk spinnen. Maar ja, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. 

Ondertussen zie ik mijn onderbuurman kwikstaartje regelmatig naar boven vliegen om op de reling te gaan zitten.
Op de status van WhatsApp zie je dat hij gisteren een minuut lang bleef zitten.


Hier is ie beneden gespot en maakt hij zich op voor de vlucht naar boven. 


Door de houtstapel die ik afgelopen winter aangelegd heb komen de brandnetels dwars doorheen. 




In een grote bak waar drie zomers geleden tomatenplanten stonden staat een levensgrote distel die elke morgen zijn bloemetjes laat zien.


Met mijn hand waar gisteren dat lieve hondje in gebeten heeft gaat het goed. Geen infectie,  zo te merken, zonder tetanusspuit en een antibioticakuur van zeven dagen. Want daar word je ook niet gezonder van.

Na enkele buien is het nu buiten én binnen lekker afgekoeld. Een prettige avond is mijn wens en voor wie nog eten moet een smakelijk eten.

Mijn eten was heerlijk,  vooral dankzij deze lichtelijk aangebrande kippetjes.





T o t   M o r g e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten