woensdag 15 mei 2024

Naar Wijk bij Duurstede voor markt, daarna op bezoek bij Andries en Ellen in Ingen. Tom uit Frankrijk is nu hier.

 Goedenavond. 
Heel laat is het al, kwart over elf namelijk. Tom uit Frankrijk is nu hier en staat met zijn huisauto op het terrein. Hij was vanmiddag rond vier uur gekomen,  toen ik nog niet thuis was. Net als ik kondigt hij zijn bezoeken aan vrienden laat aan. Ik las het op mijn telefoon toen ik pauze had van mijn optreden op de markt van Wijk bij Duurstede. Na deze markt ging ik naar Andries en Ellen in Ingen, vijftien kilometer daarvandaan. Tom en Andries kennen elkaar en Andries ging op mijn voorstel in om mij en mijn fiets met zijn auto naar huis te brengen, zodat dan zij elkaar ook weer konden ontmoeten. En zo gebeurde het. Even later zaten ze in mijn bovenkamer gezellig te klazineren, zoals ze in Brabant babbelen noemen.





Wat ik niet wist is dat Tom als geboren Hagenees het Brabants dialect beheerst. Hij zong een Brabants liedje, dat ik niet eens kende.



Morgenochtend zien we elkaar weer, Tom en ik.

Toen ik vanmiddag bij Andries arriveerde,  was hij  met zijn vakantieauto bezig.


Met de bedrading van de verlichting klopte iets niet.
Op de status van WhatsApp staat een filmpje waarop  hij mij vroeg of ik achter wilde kijken of daar het witte lampje ging branden. Maar nee hoor.

Ellen was planten aan het water geven.




Er staat bij hen een gestaag groeiende vijgenboompje.





En in de keuken voor het raam een avocadoboompje.


Het was dubbel fijn dat Andries me naar huis bracht,  want het was gestaag gaan regenen.

De markt vanmorgen in Wijk bij Duurstede was wel gezellig en ik speelde vrij goed. Toch kwam er minder geld in het laatje dan ik gewend ben de laatste tijd.
Op de muur naast het café van de koffie stond het volgende 



Gedicht van de dag. 



Op de pont bij Tiel maakte ik de volgende foto:


Op het moment heb ik de zenuwen omdat er een bericht van de overheid binnengekomen is dat ik niet kan lezen omdat de digidapp zich niet laat openen. Gelukkig heb ik daar Piet voor,  die daar wel een oplossing voor kan vinden,  zoals ik Andries heb die mij vandaag liet zien hoe mijn pas bestelde fietspompje functioneert. Alles komt goed, maar lastig vind ik het af en toe wel.


Voor wie nog niet slaapt is mijn wens straks 


W e l t e r u s t e n. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten