donderdag 23 mei 2024

Spreukenbordjes schilderen om mee te nemen naar Franse, Italiaanse en Spaanse markten. Roet in het eten vanavond.

 Goedenavond. Het lijkt er op dat ik binnenkort op de fiets stap naar buitenlandse oorden. De fiets is er ongeveer klaar voor. Het van Frans gekregen rijwiel blijft hier.


Nieuwe bandjes erop gelegd. 


 In het geval ik straks met de auto met iemand meerij  of per trein terugkom dan heb ik hier ook weer een vervoermiddel. Er staan, zoals ik al eens schreef, nogal wat mensen die ik ken op omvallen. Maar ook kunnen er natuurlijk andere redenen zijn waarom het beter is om snel naar Nederland te komen. 
Na nieuwe banden op de gekregen fiets gelegd te hebben ben ik op de koffie gegaan bij vrienden in Alphen en bij thuiskomst ben ik vlijtig aan het schilderen geslagen. Vooral wil ik weer nette spreukenbordjes hebben voor de Franse markten, maar ook een Italiaanse en een Spaanse tekst wil ik meenemen, zoals deze:


Spreuk van de dag (Spaans)


Om de kost te blijven  w i n n e n  moet je de moed niet  v e r l i e z e n.


Zagen, grondverven.


Schilderen in basiskleuren rood,  geel en blauw. Ook enkele letters erbij.


Daar liggen ze getrapt. 

Ik wil ze zoveel mogelijk aan beide kanten beschilderen. De ene kant bijvoorbeeld een Franse tekst, de andere kant een anderstaljge. In totaal wil ik er niet meer dan zeven meenemen. Morgen weer verder en dan doe ik ook de invulling van de teksten. 



In dit kladschrift staat het lijstje waaruit ik ga putten (de tweede helft ervan).



Op de status van WhatsApp staat een filmpje 


Zojuist bij het avondeten kreeg ik letterlijk roet in het eten.



De aardappelen had ik net opgeschept en toen viel er een verbrand stuk hout uit de barbecue en precies op mijn bord. 


Maar nadat ik een klein gedeelte aan de vissen had gegeven mocht ik genieten van een heerlijke bietenmaaltijd.



En nu ga ik iedereen die dit leest de avondgroet overbrengen van de zon die nog tien minuten te gaan heeft.




Terwijl het zonnetje ook op Christus schijnt.






T o t   M o r g e n. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten