vrijdag 3 mei 2024

Alles bij mij weer onder controle. Maar de brand in Oss nog niet. Buren kochten beschuit voor mij. Jan en José op bezoek.

 Goedenavond. Vandaag kon de kachel weer aan. Dat was behalve voor thee en afwaswater ook handig om warm water te krijgen voor het bad waar een slaapzak in gewassen kon worden.


De slaapzak ligt na te genieten in het grote sop, nadat ie in het kleine sop gelegen heeft.


Even later hangt ie over een stoel uit te buiken. 





Aanvankelijk heeft ie veel vochtverlies. 

Meer over deze wasbeurt is te zien op de status van WhatsApp. 



Vanmorgen bij het opstaan was ik meteen veel fitter dan de vorige dagen. De afgelopen nacht had ik redelijk geslapen en verrassingen zoals daarvoor bleven uit. Maar de buren die boodschappen gingen doen hebben toch een pak beschuit voor mij meegebracht.




Jan en José kwamen vanmiddag op bezoek. Daarom was ik dubbel blij dat ik thuis was gebleven en niet naar de markt van Kerkdriel gegaan was. Het bleek namelijk ook regenachtig te worden zoals weeronline al voorspelde en waar ik dus naar geluisterd had.
Intussen is een deel van mijn trui afgekomen. 

Voorpand of achterpand of beide? Gisteren bijna af, nu helemaal. 

Zojuist zag ik een mooie wolk, maar bij nader inzien leek die niet van de lucht te zijn, maar als rook ergens vandaan te komen. Dat klopte inderdaad want de buren die het ook gezien hebben hadden uitgedokterd dat er brand woedt in een logistiek bedrijf in Oss, in een koelcel. Hij woedt al sinds vanmorgen en pas nu komen we er achter. Vanwege de bewolking natuurlijk die er de hele dag was.


Dit is het actuele plaatje van half negen vanavond. 

In een artikel staat dat het een moeilijk te blussen brand is, die al vanaf vanmorgen vijf uur woedt.
(link)


Spreuk van de dag 


Waar rook is, is vuur.



De roek denkt er het zijne van en wenst u een rookvrije nacht.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten